miercuri, 5 septembrie 2012

Strategia de promovare e-mag


Emag are o strategie de promovare foarte bine pusă la punct motiv pentru care a reuşit să îşi crească cota de piaţa în ultimii ani ajungând cel mai mare retailer online din România.

Pe lângă site-ul foarte bine optimizat şi user-friendly, care a devenit un reper în construirea magazinelor online pentru alte companii, Emag are şi un blog pentru a fi mai aproape de clienţii săi şi a le oferi cele mai noi şi corecte informaţii referitoare la companie, la servciile ei dar şi la producătorii listaţi pe Emag şi la planurile lor în ceea ce priveşte lansarea de noi produse.

Strategia de promovare abordată este un cumul de programe foarte bine puse la punct şi foarte creative pentru a creşte vânzările cu minimum de efort financiar.

Printre cele mai controversate şi discutate programe de marketing ale Emag este cel de Profitshare. Sistemul implementat funcţionează prin afişarea pe site-urile înscrise în reţea mai multe formate de reclame prin care sunt promovate promoţiile Emag din toate categoriile de produse. Promovarea unui produs în reţea începe sincronizat cu cea de pe Emag, pentru ca impactul promoţiei şi difuzarea în piaţă să fie maxime. Astfel, rolul principal al site-urilor afiliate este de a transmite cât mai rapid noutăţile către potenţialii clienţi, notorietatea şi încrederea în magazinul online contribuind la creşterea ratei de conversie a traficului generat. Recompensarea site-urilor afiliate se face exclusiv pe baza performantelor realizate, adică a vânzărilor fâcute către clienţii direcţionaţi către Emag. Sunt comisionate cu 3% din valoare toate comenzile plasate şi achitate de un client în termen de 30 de zile de la data ultimului click dat pe o reclamă afişată în site-ul afiliat.

Dupa lansarea în 2009 a sistemului propriu de marketing afiliat, anul 2010 a adus maturizarea platformei şi o creştere organică importantă. Dacă rolul site-urilor afiliate a fost anunţarea în timp real a promoţiilor importante derulate, cunoaşterea brandului Emag şi creşterea încrederii în serviciile şi produsele sale au fost hotărâtoare în decizia de cumpărare a clienţilor direcţionaţi de site-urile partenere.

O altă metodă foarte bună prin care Emag şi-a promovat site-ul într-un an de criză economica a fost conform declaraţiilor managementului Emag o greşeală. În luna iulie a anului 2010 Emag anunta „o problemă de interconectare între serverele interne şi datacenter care a dus la desincronizarea mecanismelor de actualizare a site-ului, rezultatul cel mai grav fiind afectarea preţurilor de vânzare pentru 463 de produse”. Astfel că unele produsele au fost afişate la preţuri cu reducere de 90-95% faţă de RRP. Din punctul multora de vedere aceasta a fost doar o strategie de marketing şi de atragere de clienţi noi date fiind condiţile pieţei la momentul respectiv.

In momentul de față putem considera că e-mag este trendsetter in materie de programe de promovare inovative și cu siguranță unul dintre cele mai bune exemple de urmat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu