miercuri, 5 septembrie 2012

Strategie mobila marca Starbucks



Au trecut doar câţiva ani de când fondatorul Starbucks Howard Shulty a trebuit să intervină pentru a redresa compania după mai multe trimestre consecutive de creştere negativă. Brandul care  a creat o cafenea la aproape fiecare colţ de stradă părea să fii saturat piaţa. De fapt, a rezultat că cei mai buni ani ai Starbucks urmau să vină.

Ce s-a întâmplat?
Răspunsul este simplu. Starbucks şi-a concentrat atenţia pe marketingul personalizat, punând clientul în centrul eforturilor de marketing. Această gândire a dus la o strategie de marketing mobil care acum este parte integrantă a campaniilor sale globale.

După ani de teste şi studii, Starbucks a dezvoltat un program pentru mobile care îmbină fidelitate, stimulente şi comerţ. Ce îmi vine imediat în minte este aplicaţia pentru găsirea cafenelelor Starbucks care este pe piaţă de câţiva ani. De fapt, programul de marketing mobil al companiei este mult mai mult decât câteva aplicaţii şi continuă să încânte clienţii.

Starbucks a dezvoltat programe pentru mobile care permit consumatorilor să caute şi să cumpere prin operaţii fără contact. Semnificaţia acestui program este bazată pe o înţelegere fundamentală a comportamentului şi obiceiurilor clienţilor legate de telefonul mobil. Dar merge mai departe cu posibilitatea personalizării conţinutului. Ceea ce este de asemenea interesant este integrarea media a internetului, aplicaţiei, mesageriei scrise, display-ului,serviciilor bazate pe locaţie, out-of-home, in-store şi mail direct, promovate ca puncte cheie pentru a atrage clienţii în magazine.

Programul mobil de fidelizare este o extensie a strategiei marketingului relaţiei cu clienţii – funcţionează cu cardul de fidelitate şi este legat de comerţ. 

Printre cele mai importante calităţi ale programului lor se numără:
  • Codul de bare 2D integrat transformă telefonul într-un card Starbucks și permite clienților să-și verifice soldul și să-și reîncarce cardul din aplicatie
  • Aplicația permite localizarea cafenelelor favorite. Mai mult, clienții pot vizualiza informații nutriționale despre produse
  • Programul a fost lansat în septembrie 2011 pe 16 piețe țintă. Aproape 40% dintre locații permit clienților să plătească cu telefonul



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu