duminică, 21 noiembrie 2010

Facebook a devenit a treia mare companie de internet din SUA

Facebook a fost creat inițial la Harvard, SUA, în anul 2004 ca o rețea socială închisă a studenților acestei universități; ulterior ea s-a deschis și altor universități americane. Doar începând din anul 2006 rețeaua este deschisă publicului larg. Într-un timp foarte scurt rețeaua a avut o ascensiune uimitoare, devenind foarte populară și controversată în același timp. Ea a fost interzisă în câteva țări din Orientul Mijlociu. Ca și semnificație, facebook înseamnă în limba engleză „cartea cu chipuri”, ceea ce ne duce cu gândul la acele albume de sfârșit de an școlar pe care elevii îl realizează din fotografii și mesaje pentru rememorarea ulterioară a tuturor momentelor frumoase petrecute în acei ani. 

În acest moment facebook este una dintre cele mai răspândite rețele sociale din lume. În iunie 2010, site-ul era vizitat lunar de circa 540 de milioane de persoane, aceasta însemnând ceva mai mult de 35% dintre internauți. Este apreciat ca fiind al doilea sit social mondial după numărul de vizite după google.com.

În ceea ce privește valoarea de piață, cea mai mare rețea de socializare din lume, a devansat portalul de licitații EBay şi a devenit a treia mare companie de internet din Statele Unite cu o valoare de 42 de miliarde de dolari (Ebay – 39,3 miliarde dolari). În fața sa se mai află doar Google – cel mai popular motor de căutare la nivel mondial, cu o valoare de 192,9 miliarde de dolari și Amazon - cel mai mare retailer online din lume, care valorează 74,4 miliarde de dolari. Google și Amazon au însă o istorie mult mai lungă, ascensiunea și poziția acestora definitivându-se în timp.

Facebook a ajuns să valoreze mai mult și decât gigantul internet Yahoo! sau site-ul de turism Expedia Inc. Ascensiunea rețelei de socializare a fost nesperat de rapidă și s-a realizat la o scară extrem de largă. Astfel, prin facilitățile pe care le oferă această platformă (postarea de informații, mesaje, fotografii, chat..) au fost atrași peste 500 milioane de utilizatori și o dată cu ei, ceea ce este mult mai important pentru companie si pentru veniturile sale, au fost atrase numeroase firme ce doresc să-și facă publicitate prin intermediul site-ului. Astfel se preconizează că veniturile Facebook sunt în creștere de la 800 milioane de dolari realizate anul trecut la 1,4 miliarde dolari estimate pentru acest an. La această valoare la care a ajuns Facebook-ul în prezent este oarecum ciudat că nu a intrat încă la bursă. O listare a acesteia pe bursă este așteptată însă în anul 2012.

Ascensiunea Facebook a fost uimitoare, iar atingerea locului 3 într-un top al companiilor de pe internet realizat după valoarea de piață este o adevărată performanță. Mi se pare un lucru foarte greu de realizat mai ales pe o piață ca a Statelor Unite. Iar compania E-Bay pe care a devansat-o este una dintre cele mai profitabile afaceri online, ce are câțiva ani buni de activitate. Cred că ar trebui să devină un model de afacere de succes pentru toți cei care doresc să intre în domeniul de business online. Cel mai mare atu al lor cred că a fost exploatarea unor lucruri de care majoritatea oamenilor sunt pasionați - au oferit o nouă modalitate de petrecere a timpului liber într-un mod plăcut și distractiv, oferind deasemenea tot felul de beneficii (cum ar fi de exemplu posibilitățile de comunicare și reluarea contactului cu vechi cunoștințe) și deasemenea au creat o interfață plăcută și ușor de utilizat pentru marea masă. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu