luni, 22 noiembrie 2010

Marketing bazat pe localizare

Piata de telefonie mobila este in continua crestere fapt ce a condus la aparitia unui nou concept - marketingului bazat pe localizare. La ce se refera? Cum functioneaza? Sunt doar cateva intrebari la care voi incerca sa raspund in acest blog.

Smartphone-urile si retelele de marketing bazat pe localizare permit utilizatorilor sa interactioneze si sa recomande locuri preferate bazandu-se pe coordonatele lor fizice. Este vorba practic de o conexiune in timp real a mass-mediei sociale.

Aceste retele "lo-so"(LOcation-based SOcial network) precum Loopt, Google Latitude, Foursquare, BriteKite, Yowza, Gowalla, Yelp etc. permit oricarei afaceri nu doar sa comunice online cu clientii sai ci si sa reuseasca sa-i convinga sa le treaca pragul. Majoritatea retelelor "lo-so"
detin aplicatii iPhone, Android, BlackBerry.

Cum functioneaza aceste platforme? In general oamenii folosesc aceste aplicatii pe telefoanele lor pentru a verifica locurile unde doresc sa isi petreaca timpul. Utilizatorul este localizat prin GPS (Global Positioning Satellite) si ii este oferita o lista cu locatii din apropiere. Astfel prietenii pot vizualiza unde se afla acesta sau unde isi petrece timpul in mod frecvent. Unele servicii permit utilizatorilor sa posteze sfaturi si impresii privind locatia. Ce este si mai interesant in opinia mea este faptul ca aceste servicii permit companiilor sa trimita instantaneu oferte speciale, discounturi, cupoane de reduceri etc. atunci cand clientii sunt prin apropiere.

Cate afaceri din Romania vor apela la acest tip de marketing? Vor mai exista promoteri in apropierea magazinelor? Eu cred nu. Voi ce parere aveti?

Surse:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu