joi, 19 ianuarie 2012

Afaceri născute de pe urma Facebook-ului (art. 8)

Cu siguranta ati observat cu totii ca in ultima perioada reteaua de socializare a lui Mark Zuckerberg s-a transformat intr-un adevarat fenomen. Tot mai multi oameni petrec ore in sir pe Facebook, socializand cu prietenii. Potrivit unui studiu citat de TechCrunch, aproximativ 8 persoane isi fac cont in fiecare secunda. Amploarea pe care acest Facebook l-a avut, de la lansare si pana in prezent, i-a determinat pe cativa intreprinzatori sa comercializeze diverse produse cu emblema acesteia. Astfel, o sa va prezint ce afaceri s-au nascut de pe urma celei mai populare retele de socializare din lume. Una dintre afaceri este Perna Facebook, care s-a nascut din ideea unui intreprinzator cu simtul umorului ce s-a gandit ca navigarea pe Facebook este extrem de obositoare. Asa ca s-a gandit sa scoata pe piata o perna cu emblema Facebook pe care sa te odihnesti in timp ce discuti cu prietenii sau cine stie ce mai faci. Perna este confectionata 100% manual si umpluta cu poliester, ceea ce o face sa fie destul de moale. Eu cred ca este o idee numai buna sa o folosesti atunci cand simti ca grijile virtuale te depasesc sau s-o daruiesti unui prieten, fan al cunoscutului site de socializare, bineinteles. Poti sa-ti comanzi o astfel de perna cu 5 dolari, daca te afli in Statele Unite sau Canada si cu 10 dolari din oricare alta parte a globului. O alta idee de afacere nascuta de pe urma Facebook-ului este Stampila Like sau Dislake. Facebook a promovat expresia „Imi place”/ ”Like”, oferindu-le posibilitatea utilizatorilor de a da cate un „Like” tuturor fotografiilor, articolelor, video-urilor, expresiilor, statusurilor care le plac, aratandu-si astfel aprecierea si preferintele pentru anumite lucruri. Daca te numeri printre dependetii de „Like-uri” si uneori ai tendinta de a da „click” cu degetele chiar si pe hartiile de pe birou, poti sa-ti cumperi o stampila, care nu numai ca imprima „Like-uri”, dar si „Dislike-uri”, spre deosebire de reteaua de socializare (unde nu poti da dislike unei postari). Poti astfel chiar sa le arati subalternilor tai daca ti-au placut sau nu rapoartele pe care le-au realizat. O astfel de stampila ne costa 15 dolari. Un alt exemplu este tricoul cu ferestre si like-uri. Personalizarea tricourilor este in voga de cativa ani. Cine nu a personalizat macar o data un astfel de articol de imbracaminte, pentru el sau vreun prieten? Cei mai multi care aleg astfel de produse, isi imprima diverse mesaje, fotografii, citate celebre sau desene amuzante. Potrivit ultimelor tendinte, pe tricouri se poarta acum ferestrele de Facebook cu diverse statusuri ori celebrele „Like-uri”. Pentru un astfel de tricou personalizat trebuie sa platim 20 de dolari. Adidasii Facebook sunt si ei la moda. Impactul pe care l-a avut aceasta retea de socializare in intreaga lume l-a determinat pe Gerry McKay sa se gandeasca sa creeze o pereche de pantofi sport, care sa poarte semnatura celebrului site. Mai mult, incaltarile, care duc foarte mult cu originalul Addidas sunt o combinatie de albastru, alb si gri, nuantele care predomina site-ul de socializare. Pantoful aduce insa foarte mult cu originalul Adidas. Pe una din partile interioare ale pantofului apare sloganul lui McKay „Facebook este un instrument utilitar care te ajuta sa ramai conectat cu oamenii din jurul tau”, iar pe cealalta „Hai sa facem lumea sa fie mai deschisa si mai conectata”. Pantofii sunt unisex, iar o astfel de pereche costa 95 de dolari. O alta ideea a avut un intreprinzator care a inventat guma de mestecat Facebook, creata pe ideea „sa sarbatorim modul in care ne-am cunoscut pe Facebook”, si anume cum s-a legat o prietenie pe reteaua de socializare. Pentru o guma Facebook trebuie sa scoatem din buzunar 1,25 dolari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu