joi, 19 ianuarie 2012

QR Marketing


Consumatorii din Japonia sunt deja obişnuiţi cu micile cutii pline de pătrăţele albe şi negre pe aproape orice reclamă. De la metrou, la ambalaje McDonald’s, la peturi de sucuri, genţi de cumpărături şi chiar faţade de clădiri. Tehnologia din spatele codurilor, numită QR, sau quick response, poartă rolul de poartă virtuală, permiţând oricui deţine o cameră foto să facă pasul din lumea digitală în cea reală.


(link către această postare, folosind QR codes)

O scanare rapidă a codului aduce instantaneu informaţii despre conţinutul nutritiv al mâncării, oferte speciale de shopping, conţinut exclusiv pentru cei care folosesc codul QR, informaţii despre preţ, sau chiar posibilitatea de a face o programare la un coafor sau a salva informaţii despre un nou contact.

Codurile QR şi alte tehnologii de etichete 2-D au prins ceva mai greu în ţările occidentale, însă acum şi-au făcut apariţia, şi devin o parte integrantă a vieţii, inclusiv în România. În curând vor fi aşa de răspândite, încât scanarea unui astfel de cod va fi la fel de banal ca introducerea unei adrese URL.

Se ascund sub ochii noştri”, spune B.L. Ochman, maanger al direcţiei de media emergentă a Proof Integrated Communications. “Odată ce devii atent, vei constata că ele sunt peste tot, de la şampon la bilete de teatru, toate companiile le folosesc!”.

Tehnologia este uşor de folosit, adaugă un cost relativ mic companiei şi nu necesită vreun hardware. Dacă tehnologia este implementată atent, micul pătrăţel ocupat din reclamă aduce un nou mod de comunicare cu clienţii actuali şi cei potenţiali. Trece de barierele advertisingului tradiţional, încorporând elemente audio şi video şi transformând experienţa pasivă într-una de joc interactiv.

“Avem o poveste extraordinară de spus despre produsul nostru”, spune Therese Bird McGuire, manager al marketingului interactiv pentru Bonterra Vineyards ( podgorii de vin), din Louisville, Kentucky, care a început să folosească tag-uri Microsoft în ambalejele, etichetele şi reclamele lor. “Reclamele nu ne oferă destul spaţiu să împărtăşim clientului toată povestea. Folosim aceste tag-uri pentru a îmbunătăţi această experienţă”.

În viitor, experţii prezic că, împreună cu forme de plată mobilă, vom folosi codurile bidimensionale pentru a vedea costurile şi a plăti pentru o cursă cu autobuzul, un bilet de avion, o cutie de suc şi multe altele, totul folosind telefoane mobile cu cititoare de coduri încorporate.

Deocamdată, ele sunt folosite de companiile “inteligente” pentru a sparge bariera dintre ele şi clienţi.

Iată câteva note despre marketingul unui business folosind coduri QR:

Cum creăm şi citim un cod bidimensionalQR

Există multe programe şi site-uri web care crează asemenea coduri. Pentru o demonstra’ie vom folosi unul. Mai jos găsiţi codul QR pentru URL-ul blogului de social marketing.

Aplicaţii gratuite pentru citirea(decodarea) codurilor bidimensionale abundă pe market-uri, iar camere foto există pe aproximativ 82% din telefoanele de azi. Mai mult, codurile bidimensionale pot fi citite direct de pe o adresă web, de exemplu, sau dintr-o fotografie păstrată într-un album virtual pe telefon.

Chiar dacă un producător câştigă bătălia cu competiţia pentru a obţine cel mai spaţiu de raft, tot e nevoie de acel ceva care să te diferenţieze de competiţie”, spune Jerry Whiting, preşedinte şi CEO al Azalea Software, producător al aplicaţiei Qrdvark reader pentru iPhone şi Android. “Dacă tot faci etichete, de ce să nu pui şi un cod QR pe ele?”

Cheia este ca la celălalt capăt al codului să fie un cod cu un conţinut care să îl intrige pe utilizator, şi să îl motiveze să folosească şi mai departe codul QR al mărcii, şi chiar să cumpere produsul!

Blog-ul Social Marketing în format QR, pe diverse culori.

Folosirea codurilor QR pentru a face reclamă unui business. Ce conţinut ar trebui oferit?

Codurile bidimensionale pot transmite un link către orice. Dar conţinutul aflat la destinaţia acestui link trebuie să fie memorabil pentru utilizator. Interacţiunea cu clienţii trebuie făcută într-un mod care va fi interesant şi amuzant.

Consumatorii nu vor să fie bombardaţi cu şi mai multe informaţii despre brand sau simple reclame. Consumatorii care scanează un cod Microsoft de pe o sticlă de vin Bonterra pot fi întâmpinaţi de o reţetă, o sugestie despre ce fel de vin este potrivit cu masa lor, un cupon de reduceri, sau un mesaj video. Este de datoria brandului ca acest conţinut să fie cât mai creativ.

Orice conţinut audio-video este un candidat pentru a fi folosit ca link la un cod bidimensional. Slideshow-uri, informaţii nutriţionale, chiar imagini exclusive de la un photo-shoot (Sports Illustrated) pot fi transmise.

O eroare frecventă pe care o fac advertiser-ii este că ei uită că acest conţinut trebuie adaptat pentru un smartphone(cel mai des folosit pentru a citi coduri QR). Astfel, limitările smartphoneului trebuie luate în calcul (dimensiune redusă, conexiune Internet limitată). Pe scurt, citând un expert în domeniu, “ai 20 de secunde de conţinut video pentru a-i convinge că brandul tău este cel mai cool lucru de la electricitate încoace

Înnoirea conţinutului.

Alt motiv pentru care oamenii se îndrăgostesc de tagurile bidimensionale este că, o nouă campanie de marketing poate fi iniţiată fără a schimba tag-ul (şi implicit eticheta, panoul publicitar, ambalajul, şi altele).

Un consumator care utilizează un cod QR al unui produs va avea o experienţă diferită faţă de alt consumator care utilizează acelaşi cod QR 3 luni mai târziu!.

Bonterra de exemplu, îşi modifică conţinutul online odată cu sezonul, şi implicit cu varietatea de vin recomandată pentru acea perioadă. Posibilităţile de modificare sunt infinite.

Creşterea gradului de conştientizare

Codurile QR sunt o tehnologie recentă, şi oamenii încă nu s-au obişnuit cu ea. Unii experţi recomandă folosirea unei mici icoane sau a unui text explicativ, pentru ca oamenii să înţeleagă cum poate fi folosită acea etichetă.

Totuşi, dacă produsul este recomandat tinerilor sau oamenilor cu expertiză tehnică, nici o explicaţie nu este necesară. Mai mult, codurile QR sunt recomandate mai ales pentru aceste targeturi.

Colectarea şi folosirea metricilor

Campaniile de succes îmbie consumatorii să interacţioneze cu brandul respectiv. Dar, folosind tag-uri 2-D mai există un beneficiu: un mod extrem de facil de a colecta informaţii despre posibili clienţi. Sistemele de tag vor afla când şi de unde a fost accesat codul şi de pe ce fel de device.

De asemenea, informaţiile analitice sunt un bun mod de a vedea dacă o campanie de marketing a funcţionat, sau a fost o risipă de effort.

În cazul fericit, sistemele de acest gen vor permite companiilor să colecteze informaţii extrem de utile despre clienţii lor, de la număr de telefon şi email la domiciliu şi preferinţe, permiţând companiei să-i transforme în clienţi fideli.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu