Cercetările online nu sunt
utilizate doar de firmele mici sau cercetatori care nu au resurse financiare
importante la dispoziţie. Acestea au intrat din ce în ce mai mult în practica
firmelor mari, specializate în realizarea cercetărilor de marketing. Un astfel
de exemplu este firma Daedalus, care şi-a format un panel de respondenţi cărora
le trimite periodic chestionare spre a fi completate. Panelul este în continuă
dezvoltare, membrii acestuia fiind încurajaţi să transmită invitaţia de
înscriere în panel şi altor cunoştinţe sau rude.
Pentru a face parte din panelul Daedalus Online este inregistrarea pe site-ul www.daedalusonline.ro. Această înregistrare este gratuită şi necesită completarea pe scurt a unor informaţii personale cu privire la vârstă, educaţie, familie, venit, dar şi despre folosirea Internetului, a telefonului mobil sau a televizorului. Pe acest site se poate înscrie oricine doreşte să participe la completarea chestionarelor şi în schimbul acestui lucru se primesc diferite stimulente. Aceste stimulente se acordă sub formă de puncte, fiecare punct valorând 1 eurocent.
La înregistrare, utilizatorul
va primi 50 de puncte, ceea ce înseamnă 0.50 €. Apoi, după completarea fiecărui
chestionar acestuia i se va mai aloca un număr de puncte, ce variază în funcţie
de lungimea şi dificultatea sondajului. Modul de alocare a acestor puncte este prezentat
în tabelul de mai jos :
Chiar dacă respondentul nu
corespunde profilului căutat pentru acel sondaj şi nu va putea completa chestionarul
până la sfârşit, acesta va fi recompensat cu 20 de puncte pentru intenţia sa de
a se implica în oferirea de răspunsuri la respectiva cercetare.
Cercetările efectuate de Grupul
Daedalus acoperă multiple domenii, cum ar fi: consumul de alimente sau alte
produse, lansarea unor produse noi,
reclamele TV, satisfacţia clienţilor etc. În vederea completării
chestionarelor cei de la Daedalus trimit
invitaţii pe email, unde poate fi accesat un link în vederea
completării. Chestionarele încep întotdeauna cu date de identificare a
respondentului din punct de vedere al profilului căutat pentru cercetare
(vărsta, sexul, venituri, localitatea de domiciliu etc.). Dacă profilul
respondentului corespunde celui căutat, se continuă administrarea
chestionarului. Dacă nu, i se mulţumeşte respondentului şi i se oferă punctele
bonus pentru participare. De asemenea, la completarea
unui chestionar, utilizatorul are şansa să câştige, prin tragere la sorţi, unul
dintre cele trei premii, oferite o dată pe lună, în valoare de 400 lei.
O alta modalitate de a acumula
puncte este prin recrutarea de prieteni care să se înregistreze pe site pentru
completarea de sondaje. La fiecare nouă înregistrare, cel care a făcut invitaţia
primeşte 100 de puncte.
După acumularea
a mai mult de 1000 de puncte, acestea pot fi transformate în bani. Plata se va efectua în
cont, la sfârşitul lunii în care a avut loc solicitarea.
Pentru plata respectivelor
sume, se solicită respectivului utilizator datele personale şi contul în care
urmează a fi viraţi banii (vezi figura de mai sus). Utilizatorul poate opta
pentru a aştepta să se acumuleze un număr mai mare de puncte, nefiind
obligatorie solicitarea plăţii după acumularea celor 1000 de puncte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu