joi, 19 ianuarie 2012

Importanta brandului. Brandul Viral


         Ce reprezinta brandul? Nu e altceva decat identitatea unei companii. Brandingul inseamna cu alte cuvinte crearea si mentinerea unei identitati.
      Brandul este, in opinia mea, cel mai important aspect al unei afaceri. Fie ca vorbim despre o banca fie ca vorbim de un mini magazine de haine pentru copii, brandul afacerii va fi cel care va dicta daca ea va fi reusita sau nu.
      Pare sa fie o ecuatie simpla, dar cred ca este destul de complicat sa stabilesti ce anume face a brandul sa aiba success.
       Scopul unei marci este sa diferentieze un produs sau o afacere de concurenta si, in consecinta nu putem cauta formule magice si unice care sa cuprinda toate brandurile de success.
      Cele mai mari branduri sunt, totodata, promotoare ale celor mai mari inovatii din afacerile mondiale. Prin inventarea unor noi categorii de produse  sau prin schimbare radical a unui concept mai vechi, brandul devine mai mult decat o masina de facut bani.  Influenteaza societatea, modificand cursul vietii de zi cu zi.
     In opinia mea lipsa asemanarilor  este un punct cheie in brandurile cu success. In acelasi timp insa exista un factor comun tuturor branderilor: claritatea. Mesajul clar al unui brand, combinat cu un aspect clar de diferentiere, este in mod evident cheia unui brand de succes.
      Brandul poate fi rezultatul unor luni intregi de sedinte si decizii manageriale complicate, insa consumatorii aleg brandurile in cateva secunde. Cu siguranta perspectiva consumatorilor este forte diferita de cea managerului de brand. Serviciile, slujbele lor nu se subordoneaza brandului. Ei doresc pur si simplu sa ia o decizie rapida. Deci pentru a-i ajuta pe consumatori, brandul trebuie sa fie comunicat repede si simplu.
         E clar si trebuie spus de la bun inceput ca un brand trebuie sa aiba un mesaj clar. Asta nu inseamna ca ar trebui sa sustina un singur tip de produs, ci inseamna ca valorile si imaginea reprezentate de brand trebuie sa fie foarte usor de identificat. Cu alte cuvinte companiile trebuie sa fie foarte atenti la branding, adica la modul in care compania respective comunica cu lumea exterioara
      Internetul a adus un nou tip de publicitate: marketingul viral. Un exemplu foarte bun de marketing viral este Hotmail. Incluzand in mod automat un rand despre serviciul sau si un link Web la sfarsitul fiecarui mesaj pe care il livra , Hotmail s-a asigurat in acest fel caclientii transmiteau mesajul pur si simplu prin comunicarile lor cu prietenii. Oamenii faceau publiciate la Hatmail fara sa-l mentioneze in mod real, ci pur si simplu prin utilizarea sa.
      In primele  18 luni fara sa beneficieze aproape deloc de publicitate, brandul a avut peste 12 milioane de abonati. Hotmail continua sa creasca viral, transformand fiecare mesaj e-mail intr-un instrument de marketing, fiecare utilizator de Hotmail trasformandu-se intr-o persoana care involuntar face publicitate brandului.
 Altfel spus ca serviciu de e-mail, hotmal a putut patrunde in retelele cele mai largi si mai apropiate , pentru a crea un virus de marketing care face ca prietenii sa le spuna prietenilor care le spunea prietenilor si tot asa fara sa se gandeasca la asta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu