Principalele
categorii de e-mailing
În
marketingul prin e-mail avem la dispoziţie o sumedenie de tipuri ale e-mailurilor
ce pot fi trimise. Am selectat totuşi pe cele mai populare, bineinţeles, având
şi un grad ridicat de eficacitate.
1. E-mailingul de prospectare
1. E-mailingul de prospectare
E-mailingul
de prospectare urmăreşte să recruteze noi clienţi, să facă produsele şi
serviciile cunoscute unor noi prospecţi. Ca şi marketingul direct tradiţional,
e-mailingul este un instrument deosebit de eficient care permite ţintirea
comunicării comerciale şi măsurarea precisă a profitului pe investiţia într-o
operaţiune. Vom regăsi aşadar în e-mailing aceleaşi tipuri de oferte ca în
marketingul direct tradiţional, oferte adaptate totuşi la formatul şi
specificul internetului.
1 2. Relansarea
clienţilor, e-mailingul de fidelizare
Obiectivul
acestui tip de mail este de a relansa în mod regulat clienţii, pentru a-i
fideliza prin oferte mai mult sau mai puţin personalizate. Targetingul este mai
fin realizat prin operaţii de segmentare pe bazele de date despre clienţi
şi/sau prospecţi.
Firmele
generaliste de vînzare prin corespondenţă practică relansarea clienţilor şi
trimit chiar un mesaj de relansare o dată la trei săptămâni, prin curier
poştal. Fiind un excelent instrument de fidelizare şi de creştere din partea
clienţilor (creşterea coşului pe client, up-selling, cross-selling etc.), putem
deja afirma că e-mailingul de relansare este, fără îndoială, unul dintre
domeniile de aplicare a marketingului direct on-line cu cel mai mare potenţial.
Ne putem aştepta la aceleaşi rezultate ca şi în marketingul direct, la un cost
de realizare cu mult mai mic.
3. Marketingul viral activ
Marketingul
viral este, în mod evident, o excelentă metodă de a colecta adrese noi, care se
vor dovedi mai mult sau mai puţin calificate. Dar marketingul viral activ va
permite, de asemenea, generarea unei cifre de afaceri la un punct de vânzare
on-line sau off-line, încurajându-l pe destinatar să transmită mai departe
mesajul de promovare primit.
Tot
mai multe campanii îi îndeamnă pe destinatarii mesajelor să le transmită mai
departe prietenilor sau rudelor. Cum funcţionează procesul? Luaţi o ofertă
excepţională, un produs la modă sau un concept inedit şi determinaţi-i pe
internauţi să difuzeze această informaţie. Convinşi de aspectul original şi
unic al mesajului primit, foarte mulţi dintre ei vor contribui la transmiterea
lui, bucuroşi că-i pot ajuta pe cunoscuţi să profite de ofertă.
Adevărată
transmitere din gură-n gură pe cale electronică, marketingul viral se bazează
pe tendinţa firească a noilor consumatori de a împărtăşi informaţii, dacă
acestea sunt destul de inedite şi originale.
4. Newsletterul
Este una dintre primele aplicaţii ale e-mailingului în
gestionarea relaţiei cu clienţii şi instrumentul ideal pentru desfăşurarea unei
politici de fidelizare şi de proximitate faţă de client.
Newsletterul urmăreşte difuzarea informaţiilor despre produsele
şi serviciile advertiserului. Eventual, conţinutul newsletterului poate fi
extins la informaţii instituţionale sau de actualitate din domeniul de
activitate al advertiserului. Newsletterul permite accesul la un target de clienţi
influenţi sau de prospecţi care au decis să se aboneze pentru a primi
informaţii despre advertiser. Abonatul poate, eventual, să aleagă frecvenţa de
primire a newsletterului şi să-şi precizeze preferinţele şi centrele de interes
pentru a i se personaliza mesajul.
Unii advertiseri merg totuşi mai departe şi elaborează adevărate
conţinuturi editoriale. Newsletterele sunt concepute şi redactate ca o veritabilă
revistă on-line.
Cum recunoaştem un newsletter bun ? În primul rând, prin
numărul tot mai mare de abonaţi care aşteaptă cu nerăbdare următoarea ediţie.
De asemenea, după rata de dezabonare, aproape nulă!
Pentru
a avea succes în această provocare, trebuie respectate câteva principii de
bază. Newsletterul trebuie:
- să aibă un titlu;
- un editorial;
- un sumar;
- un conţinut original;
- să fie, desigur, dedicat targetului;
- să fie datat şi numerotat;
- să aibă rubrici constante;
- titlurile rubricilor să corespundă sumarului anunţat;
- să ofere posibilitatea de dezabonare;
- semnătura şi coordonatele editorului.
1 5. E-mailingul
de gestionare a relaţiei cu clientul
Mesaj de bun-venit, confirmare a înscrierii la un
newsletter, confirmarea şi urmărirea comenzii, satisfacţia oferită de produs,
alertă de reactivare a unei relaţii cu clienţii care stagnase… Toate aceste
mesaje automate sunt tot atâtea ocazii pentru advertiser de a dialoga cu
prospecţii şi clienţii şi de a-i mulţumi.
Putem clasa în această categorie „e-mailurile de alertă”.
Există trei tipuri:
- alertele de disponibilitate a produselor, foarte eficace pentru produsele cu efect de colecţie sau de serie: agenţia ta imobiliară e cea care te anunţă că ţi-a găsit casa visată, clubul tău de fotbal îţi dă datele şi echipele pentru următoarele meciuri;
- alertele programate: mai puţin amuzante, dar cu adevărat utile, precum cele trimise de bancă pentru a te avertiza că ai depăşit descoperirea de cont. Ceva mai plăcut este e-mailul care-ţi aminteşte că e ziua mamei şi-ţi propune o sumedenie de cadouri frumoase… Renault a avut o idee foarte bună pentru mecanicii de duminică: pe baza calendarului personalizat de programare a reviziilor tehnice pentru maşină, abonaţilor li se trimite un e-mail de alertă pentru a fi preveniţi că se apropie revizia de 50 000 km;
- alertele promoţionale: sunt mesajele de tipul: „Călătoria dus- -întors de la Paris la Los Angeles va costa numai 460 de euro între 10 şi 20 septembrie”. Acest tip de e-mail este foarte folosit pentru ofertele excepţionale din turism.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu