vineri, 7 ianuarie 2011

Analiza SWOT: a fost 2010. Urmează 2011


Dacă anul 2009 a fost anul în care criza a lovit, marcând prima scădere anuală a pieţei asigurărilor, 2010 a fost, pentru asigurători, anul în care s-au obişnuit cu efectele crizei. Principalul atu de creştere din urmă cu câţiva ani, dezvoltarea segmentului auto, care genera creşteri de două cifre, s-a transformat în principala ameninţare la adresa pieţei.
Dependenţa de auto ne arată cum, în aproape doi ani, un punct forte al pieţei poate deveni principala ameninţare. 2010 a fost anul în care reducerile de costuri din partea tuturor au afectat bugetele alocate pentru asigurări, obiectivele de expansiune au fost înlocuite cu miza păstrării clienţilor, aspect concretizat în diminuări de tarife şi subscrieri comerciale în vremuri incerte economic, în timp ce bruma de încredere într-o revenire la nivelul macroeconomic de la începutul anului a fost anulată de incoerenţa Executivului şi de absenţa oricărui plan concret de relansare a economiei.
Toate acestea n-au fost compensate de efectele „benefice” ale crizei resimţite la nivelul pieţei: îngheţarea măririlor salariale şi stoparea fluctuaţiei de personal calificat, eficientizarea costurilor administrative, oportunităţi de expansiune în teritoriu ca urmare a diminuării costurilor imobiliare şi nici chiar de lansarea PAID care, la câteva luni de funcţionare, se află încă în perioada de rodaj.Spre deosebire de punctele slabe ale pieţei, atuurile domeniului sunt greu cuantificabile şi mult prea generale. Experienţa asigurătorilor şi brokerilor internaţionali, dublată de susţinerea financiară a subsidiarelor din România, aportul semnificativ de capital în companiile locale, maturizarea jucătorilor din piaţă, supravegherea eficientă dublată de un cadru legislativ aliniat la reglementările UE, o gamă diversă de produse de asigurare, superioară cu mult capacităţii de absorbţie, dar mai ales de înţelegere din partea clienţilor, sunt doar câteva dintre punctele forte ale pieţei. Cu toate acestea, pentru piaţa asigurărilor, în 2010 ar fi putut fi mai rău, dar n-a fost! Spre deosebire de alte domenii, în asigurări nu au existat nici falimente, dar nici restructurări de ecou sau concedieri în masă.
In opinia mea, cred ca anul 2011 va fi unul destul de bun pentru asigurari, daca in 2009 s-au simtit loviti de criza, in 2010 s-au obisnuit cu ea si au incercat sa se adapteze, probabil in 2011 o vor depasi cu siguranta si posibil isi vor mari cifra de afaceri. Dar binenteles acest lucru depinde de foarte multe aspecte……..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu