duminică, 22 ianuarie 2012

10 legi ale marketingului in social media



Avand puterea content-ului si al marketingului in social media te pot ajuta sa iti cresti publicul si baza de date cu clienti intr-un mod impresionant. Dar sa incepi fara nicio experienta sau fara cunostinte poate fi periculos.


Este vital sa intelegi fundamentele marketingului in social media. De la maximizarea calitatii pana la cresterea punctelor tale de intrare in online, respectarea acestor 10 legi te va ajuta sa construiesti o baza care iti va servi clientii, brandul si poate cel mai important profitul.

1. Legea ascultarii
Succesul in social media si marketingul contentului necesita mai multa ascultare si mai putina vorba. Citeste contentul online al targetului tau si alatura-te la discutii pentru a afla ce este important pentru ei. Numai asa poti crea content si poti incepe conversatii care adauga mai degraba valoare decat dezordine in vietile lor.

2. Legea concentrarii
Este mai bine sa te specializezi pe ceva decat sa fii bun la toate. Social media foarte targetata si strategiile de marketing de content au ca scop construirea unui brand puternic, care are o sansa mai mare de a reusi decat o strategie mai ampla care incearca sa fie buna la orice si pentru oricine.

3. Legea calitatii
Calitatea pacaleste cantitatea. Este mai bine sa ai 1.000 de vizitatori online care citesc, dau mai departe si vorbesc despre continutul tau cu prietenii lor, decat 10.000 de vizitatori care dispar dupa prima conectare cu tine.
4. Legea rabdarii
Succesul pe care il au social media si marketingul contentului nu s-a intamplat peste noapte. Este foarte probabil sa ai nevoie de un anagajament pe termen lung pana cand vor aparea rezultatele.

5. Legea impartasirii informatiilor
Daca apari in publicatii extraordinare, daca ai content de calitate si daca muncesti pentru a-ti construi o baza de date online de calitate, acestia vor da mai departe ceea ce afla despre tine prietenilor de pe Twitter, Facebook, LinkedIn, bloguri si altele.

Acest lucru plus discutiile pe tema contentului tau iti deschid noi porti pentru motoarele de cautare precum Google pentru a fi gasit dupa cuvintele cheie. Aceste intrari pot duce la sute sau mii de modalitati prin care oamenii sa te gaseasca in online.

6. Legea influentei
Petrece timp sa-i gasesti pe cei care influenteaza piata ta online, care au public de calitate si care sunt interesati de produsele, serviciile si afacerea ta. Ia legatura cu acei oameni si incearca sa construiesti relatii cu ei.

Daca acestia observa ca esti o sursa interesanta de informatii ajutatoare, s-ar putea sa trimita mai departe contentul tau catre cei care ii urmaresc pe ei, ceea ce te-ar pune pe tine si afacerea ta in fata unui public cu totul nou.

7. Legea valorii
Daca petreci mult timp pe retelele de socializare promovandu-ti produsele si serviciile, oamenii vor inceta sa te mai asculte. Trebuie sa adaugi valoare conversatiei. Concentreaza-te mai putin pe conversatii de promovare, si mai mult pe crearea contentului bun si pe dezvoltarea relatiilor cu cei care influenteaza mediul online din zona ta. In timp, acei oameni vor deveni cei care iti vor face reclama de tip word-of-mouth pentru afacerea ta.

8. Legea aprecierii
Nu ai ignora pe cineva care ajunge la tine in persoana, asa ca nu-i ignora nici pe cei care te contacteaza online. Construirea relatiilor este una dintre cele mai importante parti ale marketingului din social media de succes, asa ca apreciaza fiecare persoana care ajunge la tine, indiferent cum.

9. Legea accesibilitatii
Nu publica content ca apoi sa dispari. Fii disponibil pentru publicul tau. Asta inseamna ca ai nevoie sa publici mult content si sa participi la conversatii. Cei care te urmaresc online pot fi suspicioasi si nu vor ezita sa te inlocuiasca daca dispari pentru cateva saptamani sau luni.

10. Legea reciprocitatii
Nu te poti astepta ca altii sa dea mai departe contentul tau si sa vorbeasca despre tine daca tu nu faci acelasi lucru pentru ei. Asa ca, o parte din timpul pe care il petreci pe retelele de socializare ar trebui sa il acorzi sa dai mai departe stirile altora si sa comentezi despre contentul publicat de altii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu