luni, 23 ianuarie 2012


VIII. JACK DANIEL’S

O modalitate de promovare în Internet a unui site este încheierea unor acorduri mutuale cu alte site-uri în ceea ce priveşte afişarea reciprocă de bannere sau simple hiperlegături. Această metoda este mai eficientă atunci când site-urile partenere se adresează aceluiaşi segment de vizitatori. În plus, în momentul în care au inclus suficient de multe hiperlegături către pagini Web din aceiaşi categorie, multe site-uri au devenit aproape fără voie portaluri, generând trafic din rândul utilizatorilor interesaţi pur şi simplu de referinţele prezentate.

Promovarea site-ului www.jackdaniels.com la nivelul unui portal este astfel mai simplă, dar şi mai anevoioasă, toate aceste servicii fiind prevăzute cu formulare standard, pe care webmasterii trebuie să le completeze în vederea listării paginii lor. Pentru promovare plătită există aceleaşi soluţii ca şi în cazul motoarelor de căutare, respectiv afişarea de bannere sau de hiperlegături de tip text, ca şi listarea într-o poziţie privilegiată în cadrul paginii cu referinţe. În cazul portalurilor însă, după cum s-a demonstrat, există o probabilitate mult mai ridicată de atragere a clienţilor interesaţi de informaţia sau serviciul oferit de pagina promovată, o concluzie firească a naturii calitativ superioare a portalurilor faţă de motoarele de căutare.

Majoritatea utilizatorilor Internetului identifică resursele disponibile în reţea apelând la un aşa­numit motor de căutare. Acestea reprezintă metoda modernă de cartografiere a resurselor navigabile din Internet, pagini Web specializate în căutarea şi catalogarea diverselor resurse de tip Web disponibile, oferind apoi clienţilor lor liste cu site-uri catalogate în funcţie de termenii de indexare pe care aceştia îi prezintă sub forma cuvintelor de căutare.

Cuvinte de cautare pentru site-ul nostru: Jack Daniel’s, whisky, Tennessee,No7.

În fapt, în Internet, motoarele de căutare sunt cele mai vizitate şi mai populare site-uri, exemple precum Yahoo!, Google sau AltaVista intrând deja în istoria societăţii informaţionale. Mezina acestora, Google, liderul de piaţă în acest moment printre motoarele de căutare a reuşit performanţa ca, în această vară, atunci când au fost cotată la bursa din New York, „să adune nu mai puţin de 1,7 miliarde de dolari, devenind de departe cea mai bine cotată companie cu activitate în principal la nivelul Internet-ului, depăşind cu mult recordul deţinut de librăria virtuală Barnes şi Nobles, care au adunat „doar” 431 de milioane, la debutul pe piaţă din 1999” (Carrel, 2004). În fapt, cei de la Google au reuşit performanţa de a depăşi firme de tradiţie şi cu o infrastructură demnă de invidiat din economia tradiţională, precum compania General Motors, fabricanta unor mărci precum Ford, Chevrolet, GMC sau Pontiac sau operatorul de servicii de comunicaţie ATşiT. Fiecare dintre aceste companii depăşeşte o sută de mii de angajaţi, spre deosebire de cei 2000 de oameni care lucrau pentru Google la momentul lansării acestora pe piaţa publică de capital.

Primii competitori serioşi pe această piaţă, Yahoo!, au folosit o metodă care acum poate părea hilară, dar baza lor de date cu pagini Web a fost iniţial creată prin munca unui grup numeros de salariaţi, plătiţi să navigheze în Internet timp de opt ore pe zi şi să adauge, manual, informaţiile găsite în baza de date. Cei care au produs prima revoluţia pe piaţa motoarelor de căutare au fost cei de la AltaVista, care au brevetat un aşa-numit webbot, un program din clasa inteligenţelor artificiale care realizează în mod automat achiziţia şi indexarea paginilor din Internet pe baza referinţelor (URL-urilor) existente în paginile deja adăugate.

Un motor de căutare este locul prin care se perindă aproape permanent utilizatorii Internet, motiv pentru care este ideal pentru plasarea bannerelor şi a celorlalte mesaje publicitare ale dumneavoastră. Spre exemplu, la începutul anului 2003 Google oferă zilnic nu mai puţin de 250 de milioane de răspunsuri utilizatorilor săi, în timp ce Inktomi, motorul de căutare deţinut de cei de la Yahoo! estima aproximativ 80 de milioane de pagini oferite zilnic celor care îi foloseau serviciile pentru a identifica diverse resurse disponibile în Internet. Ca argument suplimentar, „41% dintre persoanele care au făcut cumpărături pe Internet au fost referiţi în paginile magazinului virtual de către un motor de căutare” (Sullivan, 2003).

Site-ul www.jackdaniels.com nu are legaturi sponsorizate pe nici un motor de cautare,in schimb mesaje publicitare si bannere sunt existente in majoritatea motoarelor de cautare.

Indiferent de motorul de cautare ales Jack Daniel’s exista pretutindeni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu