miercuri, 25 ianuarie 2012

Search Engine Marketing VI

Ca şi o conlcuzie a tuturor articolelor postate până în prezent, am să sfârşesc cu un articol referitor la viitorul marketingului prin motoarele de căutare, având în vedere numeroasele modificări în sensul avansului tehnologic ce influenţează în md direct aceast domeniu.

În sistemul PPC (pay per clik) cea mai mare schimbare în 2011 a fost aceea din domeniul targetarii. Avansul tehnologic a permis marketerilor o targetare mai rapidă, pe nişe din ce în ce mai bine definite. Fie ea în funcţie de locaţie sau aria de interes a utilizatorilor, targetarea a oferit marketerilor posibilitatea de a se adresa exact persoanelor dorite. Tendinţa pe care pare să o urmeze acest sistem, este aceea de a creşte în mediul social (precum YouTube) având în vedere faptul că tot mai multe căutări nu mai au loc direct în motoarele de căutare.

În ceea ce priveşte SEO, principalul scop al acestui proces este de a ajunge în faţa clientului potrivit la momentul potrivit cu informaţii folositoare lui, iar pe măsură ce motoarele de căutare continuă să îşi ajusteze algoritmii cu scopul de a înlătura conţinutul nefolositor, va fi tot mai importantă oferirea utilizatorului de informaţii filtrate şi relevante căutării. Tendinţa acestui proces este de a personaliza rezultatele unei căutări şi mai mult pentru fiecare utilizator pe baza activităţii anterioare ale acestuia şi a obişnuinţelor lui de căutare.

Pe lângă aceste procese de marketing tradiţionale, marketingul prin motoarele de căutare pare a-şi pune amprenta şi pe nişte elemente care fie nu păreau relevante procesului de promovare fie nu existau deloc în viziunea marketerilorde pana acum.

În trecut, website-ul unei comapanii reprezenta o entitate unitară ce cuprindea informaţii despre companie şi activitatea acesteia. Prin rapiditatea adoptării mediilor de socializare de către utilizatori, conţinuturile video, smartphone-urile fac prezenţa unei companii pe internet multidimensională şi mai atractivă. Spre exemplu, prin faptul că Facebook devine o parte intergantă a vieţii virtuale a unui utilizator, aceştia vor putea să acceseze informaţii despre o companie fără a părăsi reţeaua socială. Acest proces implică crearea unei pagini, unor legături, unor aplicaţii Facebook şi unui comerţ social. Prezenţa externă a unei companii în mediul social şi nu numai, va trebui să fie la fel de bine dezvoltată ca şi particularităţile ce ţin de interiorul companiei.

„Mobil” a reprezentat cuvântul cheie a anului 2011. S-a resimţit o redirecţionare a activităţilor multor afaceri către această formă, relativ nouă, de trafic şi s-a realizat faptul că activitatea lor trebuie să fie disponibilă utilizatorilor pe dispozitive mobile. Fie aplicaţie sau website, companiile nu mai pot ignora puterea telefoanelor mobile sau a tabletelor.

Legăturile sunt foarte importante. Legăturile de recepţie transmit semnale motoarelor de căutare referitoare la legitimitatea unui site. Legăturile de calitate sunt esenţiale, având în vedere rapiditatea cu care se crează algoritmii pentru motoarele de căutare iar anul 2011 a evidenţiat faptul că acestia sunt creaţi pentru a înlătura orice legătură nefolositoare şi pentru a le întări pe cele relevante. Tendinţa rămâne de a îmbunătăţi algoritmii cu impact asupra eficienţei legăturilor externe.

Toate aceste elemente sunt esenţiale creării unui sistem de marketing prin motoatele de căutare corect pentru companii şi eficient pentru utilizatori. Având în vedere impactul crizei economice la nivel mondial, mulţi au considerat că SEM este singura metodă prin care promovarea se putea continua fără a găurii de tot bugetele acordate acestui segement. Având în vedere cheltuielile aproape nesemnificative pe care le implică, uşurinţa în utilizare, puterea de atragere şi nivelul ridicat al beneficiilor aduse, această metodă de promovare online este una dintre cele mai eficiente.

Cu toate acestea, există multe substraturi ale acestui proces, care dacă nu sunt înţelese sau puse bine în aplicare nu pot asigura succes. După cum am vazut în exemplele aduse în articolele anterioare, şi chiar şi în urma studiului practic, nu numai paşii elementari sunt necesari în asigurarea succesului, ci din contră, pe lângă aceştia există o multitudine de mici elemente ce fac diferenţierea între concurenţi. De asemenea, după cum s-a observat şi în articolul de faţă, avansul tehnologic şi modificările aduse în modalitatea obişnuită de abordare a unei activităţi normale de către utilizatori fac astăzi parte din marketingul online.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu