duminică, 22 ianuarie 2012

CSR?

Daca ar fi sa intrebam locuitori din Romania despre CSR, majoritatea dintre ei nu ar sti la ce ne referim. Prescurtarea vine de la conceptul denumit Corporate Social Responsibility, adica Responsabilitate Sociala Corporatista. Daca vorbim deci de implicarea companiilor in viata sociala, cu siguranta putem da 1-2 exemple.
Responsabilitatea sociala a companiilor este un concept dezvoltat incepand din anul 1995. De atunci atat tarile, cat si zone geografice mai intinse, acum ar fi America si Europa, au lucrat la standardizare CSR-ului si la crearea unui cadru legal pentru acesta.
Responsabilitatea sociala corporatista are mai multe dimensiuni. Conform lui Carroll, responsabilitatea sociala corporatista vizeaza intreaga gama de obligatii de ordin social pa care organizatiile de afaceri le au fata de societatea in ansamblul sau: responsabilitatile economice, legale, etice si filantropice.
Ce legatura au toate acestea cu marketingul? Raspunsul este unul foarte simplu: companiile, mai ales cele din Romania, folosesc CSR-ul nu doar pentru a aduca un bine societatii, ci si pentru a-si consolida brand-ul, pentru a se face cunoscute pe piata.

Multe exemple putem gasi pe site-uri de specialitate din Romania, cum ar fi: 
  • http://www.responsabilitatesociala.ro
  • http://www.csr-romania.ro
Aici avem o descriere a activitatilor companiilor din Romania care se implica in viata sociala.
Daca sunteti interesati de CSR si de cum poate fi folosit pentru consolidarea brandului, puteti vizita site-urile de specialitate amintite mai sus sau sa consultati bibliografie scrisa de Luminita Oprea, specialist in responsabilitatea sociala din Romania.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu