duminică, 22 ianuarie 2012

CSR prin HR

Nivelurile inalte si sustenabile de performanta in afaceri se bazeaza pe un management eficient al comunitatii, clientilor si angajatilor. Atat activitatile CSR cat si cele de HR pot avea o contributie majora la succesul pe termen lung in organizatii.
Intr-o economie tot mai mult bazata pe cunostinte si servicii, angajatii sunt parteneri de interes, iar multe din activitatile CSR raportate au avut ca tinta sustinerea si imbunatatirea relatiilor de munca.
Este clar ca practicile HR joaca un rol critic in includerea activitatilor CSR in organizatie si in obtinerea mai departe a beneficiilor potentiale pentru companie. Un factor de succes-puternic legat de bunele practici de management de personal-este asigurarea unei bune comunicari interne si externe a initiativei si a rezultatelor acesteia.
CSR-ul a devenit un instrument al schimbarii in comportamentele, atitudinile si performanta unei organizatii. Resursele umane vor fi de multe ori functia care este cea mai capabila sa contribuie la implementarea eficienta a comportamentelor si atitudinilor in interior, de care au nevoie initiativele de CSR de succes ce contribuie la afacare.
De asemenea, modurile diferite in care practicile de evaluare a personaluli sunt realizate, contribuie la performante profesionale, nu numai prin atitudinea mai pozitiva a angajatilor, ci si prin influentarea perceptiilor externe asupra companiei.
Prin activitatile de responsabilitate sociala a unei companii/organizatii, angajatii asimileaza mai usor valorile companiei, credintele si convingerile sale, caci acestea sunt coborate din zona teoriei, a cuvintelor simbolice, a conceptelor, la nivelul de experienta individuala.
Specialistii HR pot contribui la acest proces prin:
  • elaborarea programelor de instruire si dezvoltare
  • efectuarea de studii de atitudine pentru a evalua nivelul de intelegere a angajatilor
  • prin evaluarea gradului de integrare a proceselor in companie
  • sistemele de evaluare a performantelor pot fi reconfigurate, astfel incat standardele CSR sa fie incluse in modul de evaluare a angajatilor
  • respectarea bunelor practici privind sansele egale, diversitatea, etc.
Modul in care sunt implementate initiativele este la fel de important ca si obiectivele in sine. Adaptarea la mediul schimbator, invatarea si imbunatatirea pe parcursul procesului constituie elemente-cheie pentru succes, iar aceasta este o contributie esentiala a specialistilor HR.
Managerii au nevoie sa descuie "cutia neagra" si sa elibereze comportamentul filantrpic colegilor de departament. Comportamentul managerilor din prima linie este esential pentru implementarea cu succes atat a politicilor de HR, cat si a celor CSR.

* articol adaptat dupa cartea Luminitei Oprea, specialist CSR in Romania


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu