marți, 24 ianuarie 2012

Comertul electronic in Romania

Comertul electronic castiga din ce in ce mai mult teren printre conationalii nostrii: conform estimarilor CEO-ului, unul din cei mai importanti procesatori de plati online, piata ce reprezinta comertul electronic in Romania se va tripla in 2012 fata de anul 2011.

Comertul electronic electro-IT din Romania pare a fi cel mai avansat din regiune, mai puternic chiar si decat in unele tari din Europa de Vest. Cele mai multe cautari online ale romanilor sunt: produsele din strainatate, ofertele de pe site-uri de tipul e-bay (electronice, haine sau altele). Avantaje: preturile sunt mult mai mici , posibilitatea achizitionarii unor produse care nu se gasesc inca pe piata din Romania, paleta mare de optiuni si calitatea produselor, insa mai exista un criteriu foarte important: taxele de livrare, care pot depasi pretul respectivului obiect, daca acesta provine din afara Uniunii Europene.

Singura conditie pentru comertul electronic este detinerea unui card de debit. Acesta poate reprezenta o cheltuiala suplimentara, insa majoritatea bancilor emit astfel de carduri in mod gratuit.

Avantajele utilizarii comertului electronic pot fi analizate din trei puncte de vedere: al companiei, al consumatorului si al societatii.

1. Avantajele companiei:

- extinderea zonelor de activitate pentru pietele nationale si internationale

- cresterea vitezei de comunicare

- imbunatatirea eficientei(datele in format electronic reduc erorile de tastare)

reducerea unor costuri de creare, procesare, distributie, stocare, regasirea a informatiilor bazate pe hartii

- o cale rapida si moderna de furnizare a informatiilor despre companie

2. Avantajele cumparatorului:

- efectuarea rapida de cumparaturi sau alte tranzactii la orice ora, in orice zi

- cautarea rapida de produse si servicii, cu posibilitati de comparare a preturilor

- transport rapid al produselor/serviciilor

- permite participarea clientilor la licitatii virtuale, la comunitati virtuale (forum-uri) unde au loc schimburi de idei, de experiente

3. Avantajele comerciantului:

- permite persoanelor angajate sa lucreze de acasa, reducandu-se astfel traficul si poluarea

- permite ca unele marfuri sa fie vandute la preturi mai mici, astfel incat si oamenii cu venituri mai mici sa poata cumpara mai mult, ridicandu-le standardul de viata, sau din zone greu accesibile


Avantaje generale:

- Internet-ul , mediul prin care comertul electronic se realizeaza, este omniprezent, accesibil si ieftin

-accesul la resursele oferite de comertul electronic se poate face printr-o gama larga de tehnologii (calculatoare, PDA-uri, telefoane mobile etc)

-timpul dedicat cumparaturilor este redus

- nu exista limitari geografice

- intermediarii sunt eliminati

Dezavantaje:

-securitatea

-costul investitiei

-cadrul legal si normativ: cadrul fiscal, drepturi asupra proprietatii, protectia datelor consumatorului

- imposibilitatea clientilor de a atinge obiectele sau a le mirosi


Cum increderea romanilor in mediul online a crescut semnificativ, iar din ce in ce mai multe companii se orienteaza catre comertul electronic, in Romania nu va mai trece mult timp pana cand vom putea achizitiona online tot ce ne dorim: de la parfumuri, bijuterii , paine , mobila sau haine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu