duminică, 22 ianuarie 2012

Ikea, jos palaria!



Subiectul pe car il abordez acum este despre ingeniozitate, inovatie, sau pur si simplu acea idee nebuna si banala la care nu te poti gandi oricand.
Ok, este destul de usor sa zici "Da! Trebuie sa ne promovam prin Facebook! E mocca, vede multa lume, trebuie sa facem ceva impresionant cu ajutorul siteului astuia!". Dar nu este chiar atat de simplu sa si vii cu o idee geniala. Asta este marele mister al retelelor sociale. Toata lumea sta pe Facebook, dar nu toata lumea este dispusa sa se uite la paginile firmelor; cu atat mai mult sa le promoveze asa, aiurea.
Poate ca stiti deja despre Ikea. Este "dita mai brandul" (nu stiu cum se scrie) suedez care face mobila. Poate stiti deja si ca este una dintre cele mai inovative companii din lume; poate nu atat in campaniile de marketing cat in policita de produs. Si totusi, aici voi da ca exemplu o campanie de promovare pe care au aplicat-o utilizand canalul de promovare Facebook. A fost o idee geniala si inovatoare pentru ca a avut loc intr-un moment cand mediul web 2.0 era inca ceva nou si riscant, si companiile nu stiau exact cum sa-l exploateze la maxim.
Dar Ikea a avut o idee geniala. Si-a promovat brandul in randul a mii de oameni printr-o idee simpla, folosind o functie banala a Facebookului: aceea de "tag a photo". Intrai pe pagina de Facebook creata de acestia, vedeai o poza cu un dormitor, sufragerie sau birou, dadeai "tag" la o piesa de mobilier si o castigai. Simplu! Evident, transmiteai mai departe prietenilor, le spuneai cat de simplu ai castigat dulapul din poza si ca daca se grabesc, pot castiga lampa aia care a ramas singura "netaguita".
S-a declansat o reactie in lant, un fenomen viral care a avut un succes enorm si care ramane ca un punct de referinta pentru companiile care vor sa se promoveze in mediul web 2.0.
Mai jos este un clip care explica pe scurt ideea de promovare Ikea pe Facebook. Vizionare placuta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu