PR pentru CSR, adica: cum promovam programele de reponsabilitate sociala?
Primul exemplu din lumea de afaceri care a atras atentia asupra necesitatii de a avea politici care sa actioneze pentru binele societatii, a fost cazul companiei Enron. Enron a provocat a criza corporatista in anul 2001 cand a dat faliment datorita unor politici din care lipsea cu desavarsire interesul acordat sustenabilitatii.
Datorita acestui exemplu investitorii au devenit din ce in ce mai interesati de strategiile companiilor legate de imbunatatirea mediului inconjurator. Companiile au inceput sa puna din ce in ce mai mult accent pe dezoltarea durabila, integrand ideile lor chiar si in strategia companiei, cascadandu-le spre fiecare departament. Beneficiile unei politici consistente de CSR sunt imbunatatirea
imaginii si cresterea reputatiei companiei, un management al riscului si
al situatiilor de criza mai eficient, atragerea si motivarea unor
angajati valorosi.
Responsabilitatea sociala este avantajoasa atat pentru companii cat si pentru comunitati. Pentru companii, aceasta poate aduce profit, iar comunitatile sunt dezvoltate, ajutate prin aceste activitati ale companiilor.
Pentru a avea succes, obiectivele de CSR trebuie corelate cu posibilitatile companiei, trebuie sa implice fiecare divizie sau departament si trebuie sa fie sustinute de realitate. Astfel, comunicarea este un aspect foarte important al politicilor de responsabilitate sociala.
In cele ce urmeaza vom puncta unele aspecte importante legate de promovarea programelor CSR care pot aduce beneficii sau pot crea probleme:
De preferat |
De evitat |
Fii credibil, transparent şi onest |
Amăgirea, dezacordul dintre practicile reale şi mesaj, “spoirea cu verde” a imaginii companiei |
Fii concis, simplu în exprimare şi concentrează-te asupra faptelor |
Promovarea cu orice preţ a programelor sociale, abordarea politcii de CSR exclusiv din perspectiva PR-ului |
Fii realist şi vorbeşte deschis despre probleme |
Promisiuni ce depăşesc posibilităţile |
Concepe strategia de comunicare luând în calcul aşteptările grupurilor cointeresate |
Lipsa de dialog, neconsultarea publicului |
Informează publicul despre activităţile de CSR care au avut deja loc |
Excesul de informaţii irelevante |
Componenta de comunicare trebuie să facă parte din strategia de CSR |
Izolarea componentei de comunicare de restul programului de CSR |
Ideea principala pentru orice companie care alege sa se implice in programe de responsabilitate sociala este sa o faca cat mai onest posibil, sa nu se astepte doar la profit de pe urma activitatilor si sa-si creeze o strategie interna pentru promovarea acestor programe care sa fie in concordanta cu asteptarile societatii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu