vineri, 14 ianuarie 2011

"Inchiderea" Facebook...

“Mutarea presei scrise in online a adus cu ea o serie de avantaje incontestabile - economii considerabile de bani si resurse, posibilitatea de a publica stiri in timp real, interactivitate. A adus insa si o rescriere tacita a regulilor jurnalismului, adaptate la noul mediu digital. Cat la suta din ceea ce citim astazi este presa si cat este SEO?”

Weekly World News un tabloid faimos pentru articolele “mai mult eronate decat corecte” a anuntat duminica, 9 ianuarie 2011, ca Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume in acest moment, cu peste 600 de milioane de utilizatori si beneficiara unei recente investitii in valoare de 450 de milioane de dolari din partea bancii de Goldman Sachs, ar urma sa se inchida din cauza succesului pe care il are.

Daca duminica sintagma "Facebook se inchide" a fost al 10-lea cel mai cautat termen pe Google, pana marti internetul era inundat de articole care preluau presupusul citat al lui Zuckerberg (conform caruia acesta confirma zvonul, ba mai mult, se plange de stresul creat de fenomenul ce a scapat de sub control) urmat de mai multe sau mai putine semne de intrebare ridicate de informatiile declarate.

La prima vedere, de castigat de pe urma acestei “isterii mediatice” se pare ca au fost motoarele de cautare, Google inregistrand in decurs de 24 de ore nu mai putin de 10.000 de rezultate pentru termenul de cautare "Facebook se inchide", o mare parte dintre ele prin referirea la surse media de incredere precum Ziarul Financiar sau Wall Street. Si asta in conditiile in care credibilitatea sursei initiale era nula din start...

Judecand dupa imbunatatirile pe care Facebook le-a adus, propunerile si planurile de viitoar pe care le are, si atragerea de investitii de la banci, acesta nu este o afacere pe cale de a fi inchisa, chiar daca se vizeaza retragerea in momentul de maxima glorie.

Ceea ce s-a intamplat incepand cu ziua de duminica demonstreaza faptul ca jurnalismul si-a modificat orientarea si nu se mai bazeaza pe veridicitatea informatiei, ci mai mult transmiterea si propagarea acesteia, indiferent de subiect. Oricum, si publicitatea negativa este tot o forma de promovare, uneori cu impact mai mare, mai benefic si mai rapid...

Sursa: http://www.money.ro/cine-castiga-din-inchiderea-facebook_819406.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu