vineri, 14 ianuarie 2011

Vânzarea online: 8 reguli după care să vă ghidaţi


"Majoritatea persoanelor adulte din Statele Unite ale Americii sau vestul Europei folosesc acum Internetul pentru cumpărături. Peste 114 milioane de americani au desfăşurat online cercetări despre produse, conform unui studiu realizat în anul 2004 de Dieringer Research Group, o companie de cercetare de marketing din Milwaukee. Consumatorii şi companiile se orientează din ce în ce mai des către magazinele Web care permit compararea produselor, verificarea preţurilor şi disponibilităţii şi economisire a timpului."

Robotizare, sedentarism, comoditate, prea puţin timp liber...cam aşa aş descrie trendul zilelor noastre.

Şi, aşa cum este la modă şi cum mai mult nu ne permite timpul, tindem să începem să facem totul de-acasă. Să facem sport (vezi consola Wii), să socializăm (vezi reţelele de socializare), să lucrăm (sau rămân printre puţinele lucruri pentru care ne deplasăm), să învăţăm, să citim (vezi cărţi online, manuale, dicţionare, etc), şi de ce nu, să facem cumpărăturile. Şi cum moda este modă, şi timpul liber este ocupat, începem încet, încet, să copiem cum putem şi noi mai bine şi să căutăm metode de a folosi timpul cu cap (în ideea în care ajungi să iţi iei liber să poţi face cumpărăturile).

Revoluţia timpului liber a generat câteva schimbări...printre care şi aparţia comerţului electronic .... Magazinele încearcă astfel să nu îşi piardă o mare parte din clienţi prin mărirea programului, prin aplicarea reducerilor la diverse produse prin rotatie, şi organizând tot felul de evenimente (vezi Noaptea reducerilor la Unirea Shopping Mall). Comerţul electronic se mişcă cu paşi repezi către succes, "furând" clienţi magazinelor cu sediu fizic.

După cum se observă şi în mica parte din articolul de mai sus, americanii cumpără deja de pe internet cu încredere, adaptându-se timpului prezent şi schimbându-şi stilul de viaţă cu usurinţă. Însă vor reuşi românii tradiţionalişti să îşi schimbe stilul de viaţă la fel de repede ca şi americanii? Articolul spune că "încrederea în cumpărarea online creşte cu paşi mari", oferindu-ne ca sfat şi spunând-ne că "dacă nu oferiţi deja opţiuni facile pentru comerţul electronic pierdeţi oportunităţi cheie de vânzare". Este deci, conform specialistilor, o idee bună de a ne deschide un magazin online.

În continuare, articolul oferă, precum spune şi titul, 8 reguli după care să ne ghidam în vânzarea online:

1.Configuraţi o infrastructură simplă

2.Funcţionalitate

3.Focalizaţi ofertele

4.Păstraţi organizarea designului

5.Conţinutul contează - întotdeauna

6.Consolidaţi încrederea şi credibilitatea

7.Optimizaţi oportunităţile

8.Reîmprospătare

Este foarte interesant şi pare o oportunitate comerţul electronic, dar, după părerea mea, nu în momentul de faţă. Românii trebuiesc obişnuiţi cu plata online, încet, încet, trebuie să capete încredere în aceasta modalitate de a plăti online şi de a cumpăra produse de pe internet.

http://www.microsoft.com/moldova/imm/articole/vanzari_online.mspx

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu