vineri, 22 iunie 2012

Firefox- ursii panda rosii

   Cea de doua campanie de succes gasita in aceasta seara este despre Mozzilla firefox. Campania a fost la origine una sociala creata pentru salvarea animalului care a inspirat browser-ul, ursul panda rosu. Daca va ganditi ca numele nu suna cu cel al ursului panda trebuie sa stiti ca i se mai zice si vulpea de foc adicaaaaa firefox!!!! Ceea ce facea de fapt obiectul campaniei si modul ei de desfasurare era un concurs adresat tinerilor pasionati de film sau creatorilor, scolilor, universitatilor si cam oricine dorea. Ideea principala la Firefox Flicks a fost ca acesti fani ai browser-ului sa faca marketing pentru Firefox.
   Foarte tare nu?Clipurile pe care ei le creau si le uploadau trebuiau sa spune povestea Firefox adica sa se rezume cam la 5 cuvinte cheie: Internet, informare, educare, creativitate si umor. Asta era reteta succesului daca putem spune asa. Pana aici interesant dar de aici incolo devine o competitie. Aceste clipuri urmau sa fie vazute de juriul format din: Edward Norton, Shauna Robertson si Jerry Silver.Si de parca nu era suficient premiul cel mare era de 10.000$ iar cel pe categorie de 5.000$. Deci acest concurs a luat o super amploare dar nu numai datorita juriului si banilor oferiti ca premiu ci si pentru demonstrarea talentului si creativitatii creatorului. Si ce a captat atentia si a amuzat pe toti cei care au auzit de aceasta campanie a fost chiar clipul lor de prezentare care este realizat in varianta Twilight sau cel in care vulpita portocalie chiar danseaza. Clipurile de promovare au o doza mare de umor si mi se par prea interesant ca sa nu le impart cu voi. Asa ca taaaadaaaa!!!


Mesajul principal care trebuie sa fie trimis prin aceasta campanie este acela ca Firefox este o organizatie non-profit care vrea sa redea oamenilor puterea asupra internetului. Asta din punct de vedere al informarii; al educatiei deoarece incurajeaza pe cei ce fac clipurile sa scrie despre problemele intampinate online si cum poate Mozilla sa ii ajute. Pe langa cele spuse mai sus Mozilla pun pe primul loc principiile si valorile si este dezvoltata de catre o comunitate deschisa calauzita de dorinta de a fi bine pentru toti utilizatorii. Categoriile pentru care s-au putut posta clipuri care sa spune aceste informatii si povestea Firefox sunt urmatoarele: 30Spot, Animation, New Technology si PSA (mesaje de interes public).
Campania s-a incheiat la data de 1 mai 2012 dar inca nu am informatii despre castigatorii acesteia. Ceea ce Mozilla a facut pentru a salva acest animalut este incredibil si faptul ca plateste premiile care nu sunt deloc mici desi este o organizatie non-profit este un lucru minunat si din acest motiv toti cei ce au posta clipuri si-au dat silinta sa iasa perfect. Clipurile pot fi vizionate pe youtube dar ca sa va dau asa un preview la ceea ce veti mai vedea voi posta unul din clipurile realizate de un fan. In incheiere va las sa vedeti cam cum arata un filmulet de concurs!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu