marți, 19 iunie 2012

Retele sociale-campanie Rethink Breast Cancer vs.Microsoft

   In seara asta m-am decis sa raman cam in aceeasi arie cu ceea ce am scris aseara. Asa ca voi vorbi despre online marketing in general prin utilizarea tuturor retelelor de socializare nu doar facebook-ul. Am gasit pentru subiectul din seara asta, un material foarte dragut.
   Este de vorba de o campanie sociala menita sa sporeasca atentia acordata cancerului de san de catre femei. Mai precis este vorba de un reminder care sa le ajute sa tina minte ca trebuia sa se verifice in fiecare luna pentru a putea fi depistat cat mai repede. Si cine mai bun sa aminteasca asa ceva unor femei decat un barbat? Ceea ce este cu adevarat interesant este ca cei de la Rethink Breast Cancer au lansat o aplicatie numita "Your Man Reminder" disponibila in Appstore si in market pentru android care permite setarea unui reminder utilizand un barbat foarte frumos pe care fiecare doamna il poate alege dupa preferinte. Mi se pare un mod foarte bun de a valorifica potentialul oferit de piata feminina si de a spori atentia doamnelor si domnisoarelor pentru crearea unei generatii care sa fie mai responsabila din acest punct de vedere si care sa fie suporteri ai femeilor ce se lupta cu aceasta boala. Dar pentru a exemplifica mai bine voi posta mai jos filmuletul de prezentare a aplicatiei care este menit sa atraga cat masi multe femei de toate varstele.
  Cu toate ca internetul de cele mai multe ori ofera spatiu perfect pentru derularea unei campanii de marketing, daca procesul creari nu este bine pus la punct si inteles, acesta poate reprezenta si un mare esec. Daca luam, spre exemplu, campania pe care a derulat-o Microsoft pe Twitteer. Initial ideea a fost foarte buna dar abordarea nu a fost unul din punctele forte ale campaniei. Microsoft a vrut sa ofere motorul de cautare Bing contului Twitteer iar cei  care retrimiteau mesajul intial oferea Microsoft posibilitatea de a dona 1 dolar la fiecare retweet. Ideea principala era sa stranga 100.000 de dolari pentru a ajuta victimele cutremurului din Japonia. Criticile au aparut la scurt timp si acestea acuzau Microsoft pentru ca in fata unei asemenea tragedii compania doreste sa faca cat mai mult profit. Astfel Microsoft s-a vazut nevoit sa retraga aceasta campanie si sa doneze direct 100.000 dolari.
   Concluzionand, o astfel de campanie trebuie foarte bine pusa la punct deoarece omiterea unui singur detaliu poate duce la esecul campaniei de marketing.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu