joi, 21 iunie 2012

Social Media Marketing

Comparativ cu tehnicile de marketing traditionale, offline, SMM (Social Media Marketing) reprezinta in zilele noastre o intrega industrie bazata pe tehnici si secrete prin care un simplu vizitator poate fi transformat in client – prin intermediul retelelor de socializare, desigur! Reamintim ca prin retea de socializare se intelege: Serviciul de video sharing Youtube, Facebook, Twitter, Digg si altele – care sunt mai putin cunoscute la noi, in Romania.
Principalul avantaj, dar si dezavantaj in acelasi timp, este usurinta cu care utilizatorii de internet pot face schimb de informatii – cu alte cuvinte, fiecare pagina de internet, indiferent de scopul ei, poate fi trimisa de catre internaut mai departe, prietenilor lui, atat pe Twitter, cat si pe Facebook sau Digg. Prin faptul ca o informatie este utila atat pentru internaut, cat si pentru prietenii sai, stirea / informatia are sanse mare sa mearga mai departe in lumea “social media”. In acelasi timp, un dezavantaj foarte mare este abundenta de informatii cu care sunt atacati utilizatorii – fenomen care starneste ignoranta in randul acestora.
Alt avantaj al retelelor sociale este usurinta cu care clientii sau potentialii dvs clienti interactioneaza intre ei – avand un produs bun pe piata, acestia il comenteaza, iar sansele sa ajunga si mai departe in randul prietenilor prietenilor sunt mari!


Mai bine de jumătate din companiile active în social media își vor crește bugetele alocate acestui mediu de comunicare, conform unui studiu realizat de GfK România. Mai precis 6 din 10 companii active în social media vor mări cheltuielile de promovare în 2012.
Investiţia în activităţi de promovare în mediile sociale este în creştere de la un an la altul. Astfel, în 2011, jumătate dintre companiile care fac campanii în social media au investit mai mult decât în 2010, iar 56% intenţionează să dedice şi mai mult din bugetele lor în 2012.
Aproximativ 6 din 10 companii care au realizat campanii în social media îşi vor mări bugetul pentru 2012 cu până la 25%.
În ceea ce priveşte ponderea activităţilor de social media în totalul bugetului de marketing şi comunicare în 2011, 37% dintre companii au direcţionat între 1 şi 15 procente către aceste activităţi.
Există însă ceva mai multe companii mari (peste 250 de angajaţi) care alocă între 16 şi 25% din buget pentru social media (20% faţă de 15% din total eşantion), în timp ce în rândul companiilor mici (sub 50 de angajaţi) sunt mai multe care alocă mai degrabă până în 5% din buget (17% versus 13% din total eşantion).
Datele fac parte din studiul GfK “Social media din perspectiva companiilor” si a fost aplicat pe 410 persoane responsabile cu activitatea de comunicare din companii care au făcut sau intenţionează să facă campanii în social media în 2012.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu