duminică, 23 ianuarie 2011

E-marketing vs marketing direct

Referitor la titlu, este oarecum fortat, pentru ca cele doua concepte nu se exclud reciproc. e-Marketingul are o sfera de acoperire mult mai larga, cuprinzand undele tactici de marketing direct transpuse pe noile tehnologi. Motivele pentru care s-a facut aceasta trecere sunt datorate unei eficiente mult mai ridicate.
12 avantaje ale e-marketingului
1. Dezvolta relatia brand-target. Stabilirea unui dialog veritabil cu toate categoriile de public tinta este unul din punctele tari ale e-marketingului. De asemenea si abtinerea unei acceptabilitati ridicate, crearea si dezvoltarea unei relatii de incredere cu potentialul client si implicit de cresterea gradului de conversie din pontentiali clienti in clienti si ulterior in clienti satisfacuti. Orice companie care vrea sa isi maximizeze rezultatele de vanzari poate sa isi creeze un sistem de Customer Relationship Manageament, care va lucra in directia cresterii increderii consumatorului in brand.
2. Rapiditate. Comunicarea pe web si prin telefonie mobila dureaza net mai putin decat comunicarea prin posta.
3. Costul de oportunitate pentru raspunsul prin modalitati electronice este mult mai mic. Astfel, prin utilizarea, e-marketingului se depaseste un obstacol urias legat de dificultatea obtinerii raspunsului. Este mult mai usor sa dai un replay la un e-mail, click pe un banner. Depunerea unui plic la posta (chiar daca taxa se face la destinatar) implica un efort mare. Si chiar daca SMS-ul are un cost incremental, rata de participare este peste asteptari.
4. Disponibilitate maxima: comunicarea intre companie/brand si cosumatori este disponibila non-sotp, oricui cu acces la internet sau cu telefon mobil. Consumatorul se poate informa, poate dezvolta o relatie cu brandul, sau chiar cumpara fara restrictii de timp si spatiu.
5 "The Cool Factor" - pentru foarte multe categorii de public tinta utilizarea mijloacelor electronice este mai aspirational, mai la moda, comparabil cu cele clasice, degradate moral. Alte catagorii de consumatori, precum casnicele, prefera modalitatile clasice de participare la promotii.
6 Rezultate mai bune. Daca este bine gandita si executata, comunicarea prin instrumentele de e-marketing, genereaza rezultate spectaculoase. Intre decizia de cumparare si cumpararea propriu-zisa este doar un click sau un SMS trimis, ceea ce determina o rata de conversie mai ridicata.
7 Controlul eficientei actiunilor. E-marketingul permite un control mult mai bun a eficientei actiunilor: cate persoane au vazut mesajul, cati au cerut mai multe informatii, cati s-au interesat de produse similare, cati si-au dat datele personale, cati au cumparat, cati au repetat cumpararea, cati au avut probleme cu produsul, etc.
8 Eficienta costurilor marginale. Costurile de trimitere a mesajelor prin e-mail au un cost marginale care tinde catre zero. De asemenea costurile fixe pentru trimiterea unor mesaje prin e-mail catre consumator sunt extrem de scazute.
9 Cercetare de marketing eficienta. E-Marketing-ul furnizeaza informatii suplimentare despre consumator, obiceiurile de consum si comportamentul declarat si efectiv. Exista numeroase artificii tehnice prin care se pot aduna date extrem de pretioase despre target: cookie-uri, spyware, logo-uri din baza de date, etc.
10 Plata facila. Utilizand metode precum plata securizata cu card sau servicii de tip Paypal, versus plata prin mandat postal sau la livrare, consumatorii beneficieaza de o convenienta ridicata.
11 Flexibilitate ridicata. Modificarea unui tex intr-un catalog color presupune refacerea intregului stoc si retrimiterea acestora la persoanele interesate, pe cand modificarea lui pe web se face imediat si costa mai nimic.
12 Experienta multimedia. Pe langa text si grafica web-ul mai poate pune la dispozitie un continut video si audio, care de asemenea, beneficieaza de costuri mult mai reduse fata de direct marketing.
Ca o concluzie am putea spune ca e-marketing-ul si marketing-ul direct nu se exclud, ci se completeaza reciproc. Amandoua au avantaje proprii fata de cealalta si cine doreste sa isi maximizeze eficienta actiunilor de marketing trebuie sa ajunga la cel mai bun mix intre cele doua componente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu