duminică, 23 ianuarie 2011

Va depasi online-ul printul la publicitate in 2011?


Mediul online castiga teren, o tendinta care se aplica in toate tarile din Europa de Est. In prezent, Romania este tara in care online-ul acapareaza cel mai mic procent din bugetele de publicitate – de sub 5%, in 2010. In Polonia si Ungaria procentul creste pana la 15%, in Cehia 18%, iar in Letonia si Estonia e de peste 12%. Romania este insa o piata cu mult potential pentru cresterea online-ului, datorita penetrarii largi a broadbandului, declara Anna Lubowska, CEO al MEC Central & Eastern Europe si MEC Polonia.
Semnale privind o inversare a clasamentului in favoarea online-ului exista, insa momentan doar in tari precum Marea Britanie sau SUA. Astfel, Arthur Sulzberger Jr., presedintele New York Times Company, a declarat anul acesta ca firma pe care o conduce va fi fortata ca la un moment dat, in viitor, sa renunte la versiunea tiparita a publicatiei The New York Times. In plus, in Marea Britanie online-ul a depasit deja TV-ul si printul in privinta veniturilor din publicitate.
In cazul Romaniei, jucatorii din online cred ca valoarea pietei de publicitate online o va depasi pe cea de presa scrisa abia in 2012.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu