joi, 27 ianuarie 2011

Microsoft nu crede în 3D

Nu sunt de acord cu teoriile exprimate de cei de la Microsoft, care nu cred în conceptul 3D şi automat blamează produse precum Nintendo WII sau Sony Move. Mai mult menţionarea produsului X-BOX Kinnect ca fiind soluţia cea mai bună în domeniul consololeor, îmi arată un Microsoft care se teme de pierderea unei poziţii bune pe piaţă.

Când Microsoft s-a dezvoltat pe foarte multe pieţe, beneficiile au fost mari, însă situaţia actuală ne prezintă şi riscurile pe care o astfel de mişcare le poate avea asupra unei companii, chiar şi de talia lui Microsoft.

Pe piaţa de software, Microsoft se vede intrată într-un război tot mai puternic şi dificil cu Google şi produsele oferite de acesta. Pe piaţa telefoanelor mobile, produsele oferite de Microsoft reuşesc cu greu să facă faţă monopolului tot mai clar stabilit de Apple şi al lor I-Phone. În fine, în zona consolelor video, X-BOX se află sub o presiune enormă, după ce Nintendo a lansat produsul WII, şi în replică Sony a lansat produsul PlayStation Move.

Aflată prin urmare, într-o situaţie ingrată, Microsoft lansează un atac la adresa produselor rivale de pe piaţa de console, afirmând că nu crede în conceptul 3D. Microsoft lansase la rându-i produsul Kinnect pentru X-BOX, un produs care permitea deplasarea mai largă a gamepadului în faţa televizorului pentru un control mai bun asupra jocului video. Microsoft prezintă acest produs ca un liant între modul clasic de joc pentru o consolă şi tentativa de mişcare completă 3D pe care o imaginează cei doi rivali.

Din punctul meu de vedere, Kinnect nu este un produs liant, ci un produs aflat în urmă ca potenţial şi performanţă faţă de ceea ce oferă Wii şi Move. Sunt convins că atacul media provenit de la Microsoft este în fapt, un act de frustrare şi că într-un final cei care se ocupă de consola X-BOX vor reuşi să ofere un produs concurent pentru WII şi Move.

Viitorul va confirma sau nu acest lucru, iar vânzările produselor de la Sony şi Nintendo vor reprezenta cu siguranţă cel mai mare factor în luarea unei deciziii de către Microsoft. Un eşesc al concurenţei (tot mai puţin probabil, în urma situaţiei de pe piaţă) ar permie companiei americane şă-şi reafirme neîncrederea în produsele 3D, în timp ce creşterea vănzării în special a produsului Move, îî va obliga pe americani să lanseze la rândul lor un produs concurent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu