miercuri, 26 ianuarie 2011

Promovarea medicamentelor

O serie de reglementări recente sau în curs de adoptare vor avea un impact semnificativ asupra promovării medicamentelor în perioada care urmează.

Agenţia Naţională a Medicamentului a adoptat de curând o hotărâre privind evaluarea publicităţii medicamentelor.
Cifrele de la Agenţia Naţio­­nală a Medicamentului ara­tă că, în ciuda crizei, nu­mă­rul brandurilor de medica­men­te care se promovează este în creştere de la an la an. În 2010 au fost acordate 474 autorizaţii pentru promovarea medicamentelor, faţă de 370 de autorizaţii în 2009 şi 307 în 2008.

Odată cu creşterea numărului de reclame şi de materiale promoţio­na­le în acest domeniu, creşte şi nu­mărul de încălcări ale reglementă­ri­lor referitoare la publicitatea medi­camentelor.
Pro­mo­ţiile medicamentelor în farmacii sunt interzise prin lege? Această re­gle­mentare pare o ciudăţenie în con­diţiile în care oricine a intrat în­tr-o far­macie în ultima vreme a pu­tut con­stata că rafturile sunt pline de pachete promoţionale şi de redu­ceri de preţ, mai ales pentru medicamen­tele de sezon, respectiv antigripale. Însă, conform reglementărilor în vigoare, „este interzisă publicita­tea la medicamente către publicul larg care să conţină oferte promo­ţio­nale (ex.: la o cutie cumpărată, pri­meşti două sau X + Y şi beneficiezi de un cadou, discount etc.) sau referiri la preţ, discount-uri, reduceri de preţ”.

Sursa http://www.sfin.ro/articol_22110/reglementari_tot_mai_dure_pentru_publicitatea_medicamentelor.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu