joi, 17 noiembrie 2011

Ce trebuie să cunoaştem despre internet? - Noţiuni elementare de comerţ electronic

…deoarece in următoarele articole doresc să analizez comerţul electronic consider că este foarte important să cunoaştem pericolele şi oportunităţile legate de Internet

Internetul reprezintă, în primul rând, un mediu de comunicare, dar şi un instrument de marketing. Relaţia dintre comunicare şi marketing pe Internet cuprinde următoarele concepte: comunicare pe Internet, marketing pe Internet, comunicare de marketing pe Internet, comunicare marketing în mediul on-line. Posibilităţi multiple de comunicare: text, voce, video. Este reţea globală permiţând interconectarea unor puncte oricât de îndepărtate spaţial.

Internetul – Mediu de informare

Multe organizaţii profesionale, cum sunt

® ScienceDirect Journals

® Sage Journals HSS Collection

® Springerlink - Journals

® Thomson ISI - Web of Science

® Proquest Academic Research Library

® Thomson ISI - Journal Citation Reports

® Oxford - Journals

® Thomson ISI - Derwent Innovation Index

® Cambridge Journals

® Ulrich's Periodicals Directory

® Institute of Physics

® Wiley - Online - Library

® Ebsco Academic Search Complete ( cele de sus pot fi accesate de pe siteul unitbv.ro )

au deja disponibile online multe dintre jurnale şi prezentări de la conferinţe. Alte grupuri urmează rapid această tendinţă. În funcţie de costul, dimensiunile şi greutatea unui computer portabil, cărţile tipărite vor deveni "de domeniul trecutului".

Probleme:

· Căutarea

· Valoarea ştiinţifică (corectitudinea informaţiilor, este esenţial să ştim "de unde?" să citim)

Internetul – Mediu de divertisment

· Există literatură, imagini, filme, muzică…

· Uneori este posibilă urmărirea on-line a unor evenimente culturale

· Multe posturi de radio şi TV emit pe Internet

A treia categorie avută în vedere este divertismentul, care reprezintă o industri uriaşă, în continuă creştere. În acest domeniu aplicaţia de cel mai mare succes (cea care poate să influenţeze totul) se numeşte video la cerere. Este plauzibil că putem să selectăm orice film sau program de televiziune realizat vreodată în orice ţară şi acesta să fie imediat disponibil pe ecran sau de ce nu şi mai mult disponibil într-o formă 3D. Filmele noi sunt interactive: spectatorul se întreabă în anumite momente ce continuare a povestirii alege fiind prevăzute scenarii alternative pentru toate cazurile. De asemenea, televiziunea în direct se desfăşoară interactiv, cu telespectatori care participă la concursuri, care aleg câştigătorul dintre concurenţii preferaţi şi aşa mai departe.

Internetul – Mediu de afaceri

Cumpăraturile făcute de acasă sunt deja populare şi permit utilizatorilor să inspecteze online cataloagele a mii de companii. Unele dintre aceste cataloage oferă posibilitatea de a obţine o prezentare video imediată a oricărui produs printr-o simplă selectare a numelui produsului. După ce un client cumpără electronic un produs, dar nu poate să îşi dea seama cum să îl folosească, poate fi consultat departamentul de ajutor online.

O altă arie de interes în care comerţul electronic este deja implementat este accesul la instituţiile financiare. Mulţi oameni îşi plătesc facturile, îşi administrează conturile bancare şi îşi manevrează investiţiile pe căi electronice. Acestea se vor dezvolta şi mai repede de îndată ce reţelele vor deveni mai sigure.

Există o mare varietate de definiţii ale comerţului electronic, principalele diferenţe dintre ele provenind din extinderea activităţilor implicate. În cele ce urmează voi ilustra câteva astfel de definiţii astfel încât cititorul să-şi poată face o imagine asupra conţinutului acestui concept.

prin comerţ electronic (e-commerce) se înţelege managementul activităţilor de comerţ care foloseşte echipamente electronice şi posibilităţile oferite de acestea pentru a mări aria de afaceri ale clienţilor, în parteneriatul lor cu producătorii”.

După Wikipendia „Comerţul electronic (Electronic commerce sau E-commerce este demersul de cumpărare prin intermediul transmiterii de date la distanţă, demers specific politicii distributive a marketingului. Prin intermediul internetului se dezvoltă o relaţie de schimb şi servicii între ofertant şi viitor cumpărător”.

Pentru mine e-commerce înseamnă că este disponibil oricând şi oriunde, făcând posibilă cumpărarea de la birou, de acasă, de la locul de muncă şi chiar din autoturism. Această trăsătură specifică a e-Commerce creează pentru firme noi canale de distribuţie şi măreşte dimensiunile pieţei, reduce costurile de vânzare şi schimbă strategia de piaţă; oferă acces global tuturor participanţilor la comerţul internaţional. toate tranzacţiile comerciale dintre parteneri fără contact fizic direct, prin schimb electronic de date.

Un comentariu: