joi, 17 noiembrie 2011

Surse de venit pentru comertul electronic

Surse de venit pentru comertul electronic

La inceput numeroase firme s-au grabit sa-si deschide siteuri Web care ofereau infromatii despre ele si produsele lor. Totusi multe nu au dorit sa include si comertul electronic pe siteurile lor. Ele au crezut ca vor produce conflicte in cadrul canalului, pentru ca vanzarea on-line le va face concurenta detailistilor si agentilor lor traditionali.

De exemplu cei de la Hewlett-Packard au auvt indoieli sa-si vanda online, se temeau ca detailistii sai var renunta la calculatorele HP, daca firma ar vinde aceleasi calculatoare direct si online. Merill Lynch a ezitat sa introduca tranzactionarea online a actiunilor temandu-se ca proproo sai brokeri se vor rascula.

Aceste firme se intrebau cum ar putea face vanzari online, fara sa canibalizeze vanzarile prin magazinele proprii, prin revanzari sau prin agenti, si nu gaseau nici un raspuns convenabil. Totusi ele si-au dat seama repede ca riscul de a pierde afaceri in favoarea concurentilor online era mai mare decat riscul de a-I infuria pe partenerii de canal. Daca nu le faceau concurenta propriilor parteneri de canal, atunci oricum ar fi facut-o curand concurentii online.

Astfel Kotler a grupat sursele de venit pentru comertul electronic, aceste surse sunt urmatoarele:

Ø Venit din vanzarea produselor si a serviciilor

Ø Venit din publicitate

Ø Venit de la sponsori

Ø Venituri din aliante

Ø Venit de la membri si din abonamente

Ø Venit din profiluri

Ø Comisioane sit axe de tranzactionare

Ø Taxe pentru cercetarea peitei si pentru informatii

Ø Venituri din indrumare

As vreau sa scriu cateva avantaje atat din puctul de vedere al firmelor cat si din punctual de vedere al clientilor. Pentru firme este un mare avantaj practicarea de comert online deoarece oricine este conectat la internet poate fi un potential client, mai mult de 50 milioane de oameni din lumea intreaga utilizeaza internetul anual pentru tranzactii de afaceri. Magazinul Web este deschis non-stop, si nu necesita investitii in caramizi si mortar, in acest tip de afacere costurile sunt extrem de scazute pentru canalele de distributie.

De exemplu, multe produse si servicii, cum ar fi soft-ul sau informatia, pot fi distribuite direct clientilor prin Web. Astfel este salvat timpul clientilor, care creste abilitatea competitiva. De asemenea creste profitabilitatea prin eliminarea costurilor de livrare si a taxelor asociate cu comenzile clasice pentru acest gen de produse. Un alt avantaj al comertului electronic il reprezinta procesarea comenzilor. Procesarea listelor de comenzi pe medii de hartie este predispusa la intarzieri. Formulare pentru asigurari, ipoteci, sau carti de credit, de exemplu, pot fi expediate prin posta electronica. Odata receptionate, formularele trebuie introduse in calculator, un proces de munca intens care poate introduce erori. Prin acceptarea de formulare printr-un site Web securizat, puteti mari viteza de procesare, reducand costurile de procesare, si imbunatatind serviciile catre clienti.

Din punctual de vedere al clietilor avatajele sunt reprezentate de faptul ca magazinele online sunt deschis nonstop, cumparatorul poate sa acceseze magazinul oricand la orice ora, nu exista orar, sarbatori si produsul comanadat vine la usa. Magazinul poate deserve mai multi client simultan, clientul nu treuie sa stea la coada. Aria de acoperire geografica este imensa, putem accesa site din lume sa cumparam produsul dorit. Cu toate acestea timpul este cu mult mai redus decat in cazul cumpararii traditionale, nu trebuie sa ne deplasam, nu avem nevoie de masina, nu consumam benzina(motorina), astfel protejam si mediul inconjurator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu