marți, 15 noiembrie 2011

I.Marketing pe internet

Marketing pe internet

Pentru început am încercat să înțeleg semnificația marketingului pe internet .

Eu cred că este cea mai ideală asociere a timpurilor noastre, cea mai utilă, cea mai ieftină și cea mai modernă.

Am găsit mai multe denumiri privind marketingul pe internet, cum ar fi spre exemplu:

    • cybermarketing
    • marketing online,
    • internet marketing,
    • web marketing,
    • search engine marketing etc.

Dacă am adresa această întrebare mai multor persoane din jurul nostru răspunsul ar fi unul foarte evident: “marketingul pe internet se referă la promovare, distribuție și vanzare”.

Însă, marketingul pe internet cuprinde mult mai multe activități decât cele enumerate mai sus și se pare a fi cele mai cunoscute: informare, comunicare pe platformele sociale de genul blog, twitter, facebook, rețele sociale, forum, pentru a interacționa cu publicul tău țintă.

Din perspectiva mea marketingul pe internet:

    • garantează succesul afacerii mele;
    • poate identifica ușor clienții;
    • oferă informații utile referitoare la concurență;
    • reduce costurile;
    • redă pulsul pieței pe care acționez;
    • furnizează date despre evoluția pieței;
    • formulează cea mai eficientă variantă a mixului pentru firma mea;
    • exprimă realitatea obiectivelor propuse;
    • oferă soluții pentru recuperarea investițiilor realizate și nu numai.

Dacă ar fi să mă gândesc la etapele unui proces de marketing aș putea identifica mai multe facilități oferite de cybermarketing: economisire de timp, nu mai trebuie să tipărești materialele de marketing ,ba chiar în plus, nu mai ești nevoit să aștepți după ele deoarece acestea pot fi gata într-un timp uimitor-on line, economisești bani,beneficiezi de o comunicare foarte eficientă și rapidă,posibilitatea de a citii mesajele din partea clienților, să aflii părerea lor ,ai posibilitatea să actualizezi datele, ai o probabilitate foarte scăzută de a pierde un contract.

Cumpărătorii au o posibilitate de a achiziționa produse cu ajutorul marketingului pe internet la prețuri foarte scăzute deoarece pe internet, întâlnim o concurență acerbă, în concluzie clientul are control asupra prețului și procesului de cumpărare.

Internetul a devenit în zilele noastre un mediu de afaceri foarte prosper iar ideeile de afacere sunt globalizate foarte ușor .

Marketingul pe internet vine în favoarea noastră(atât a mea în calitate de consumator cât și de cealaltă parte a producătorului cybernetic) oferindu-ne:

  • dsponibilitate continuă;
  • posibilitate egală de acces;
  • reduce barierele de intrare;
  • oferă o punte internațională instantanee;
  • înlătura barierele de timp și distanță între diferite tranzacții;
  • costuri reduse ,mai exact restrângerea bugetului de marketing;
  • economisim timp;
  • deținem controlul procesului de cumpărare;
  • bogăție de informații;
  • mediu interactiv.

În cadrul marketingului pe internet toate dimensiunile și caracteristicile specifice marketingului se modifică și căpăta o altă semnificație.

Opusul marketingului pe internet este marketingul tradițional, acesta din urmă fiind destul de costisitor în comparație cu cel pe internet, ineficient, un proces îndelungat.

Cybermarketingul devenind astfel unic în comparație cu cel tradițional.

De multe ori m-m întrebat:De ce ar fi interesată o întreprindere să fie prezentă pe internet?

Câteva dintre răspunsurile la întrebarea mea ar fi:

  • pentru a-mi face cunoscută prezența
  • pentru a obține profit și creșterea cotei de piață
  • pentru stabilirea conexiunilor
  • pentru publicarea informațiilor referitoare la profilul activității firmei , produsele și serviciile pe care le comercialezez
  • creșterea notorietății
  • pentru comerțul online a produselor și serviciilor
  • a oferi răspunsuri întrebărilor clienților
  • pentru internaționalizarea activității firmei,etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu