miercuri, 16 noiembrie 2011

Importanta retelelor de socializare la nivelul companiei- Blogul

Retelele de socializare au devenit extrem de cunoscute in ultima perioada, iar in ceea ce priveste activitatea de marketing se cunoaste foarte bine ca acestea pot aduce rezultate foarte importante pentru companie in masura in care sunt utilizate eficient.
Retelele de socializare sunt cunoscute prin nume ca Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, hi5, MySpace etc.
O varianta pentru retelele de socializare ar fi si blogul. Blogul este o modalitate eficienta de a comunica cu clientii sau oamenii interesati de afacerea ta.
Exista 2 variante de bloguri: bloguri interne si bloguri externe. Dupa cum se observa din denumire, cele interne se utilizeaza pentru comunitatea din interiorul companiei, pentru o mai buna desfasurare interdepartamentala. Blogurile externe sunt utilizate cu rol de promovare sau PR.
Este foarte important ca departamentul de Marketing sa inteleaga importanta retelelor de socializare pentru a cunoaste ce spune lumea despre marca lor si cat de puternica este aceasta metoda de a comunica online.
Avantajul blogului fata de site este usurinta cu care poate fi realizat. Platformele sunt gratuite (ex: WordPress), nu necesita un server special pentru a rula, ocupa foarte putin spatiu si nu consuma resurse.(conform cu http://www.wmm.ro/ce-facem/optimizare-pentru-retele-de-socializare/)
Un IT-ist al firmei poate realiza un blog intr-un timp foarte scurt. Insa este foarte important ca acesta sa se caracterizeze prin onestitate, transparenta, dar sa fie si interesant si sa trezeasca curiozitatea publicului. Intr-adevar se poate spune ca este usor sa realizezi un blog, insa este foarte greu sa iti creezi propria audienta si sa ajunga la publicul tinta mesajele pe care le postezi. Astfel, unele platforme de socializare au initiat o modalitate de cautare a persoanelor interesate dupa cuvinte-cheie. Celor care apar in rezultatele cautarii li se trimite un mesaj si o cerere de prietenie pentru a putea citi postarile de pe blog.
Tocmai de aceea blogul trebuie sa aiba un profil relevant si sa scoata in evidenta punctele tari fata de industria sau domeniul de activitate al firmei.
Dupa realizarea blogului, este foarte important sa fie postate cat mai multe articole si informatii utile domeniului firmei; astfel traficul de vizitatori va creste. Insa trebuie sa intretii permanent discutii cu cei interesati de articolele pe care le publici.
O regula de aur in marketing in ceea ce priveste blogurile spune ca articolele nu trebuie sa contina mai mult de 20% cu reclama firmei deoarece oamenii simt ca vor sa li se vanda ceva si devin reticenti.(conform cu http://www.manager.ro/articole/marketing/blogul-companiei_un-canal-de-marketing-eficient-741.html)
Conform cu http://mashable.com/2010/03/01/company-blog/ sunt prezentate 2 variante de blog: una buna si una mai putin relevanta. Blogul considerat bine realizat este Mint.com care ofera informatii despre creditele personale si modul de a iti gestiona banii, informatii extrem de pretioase pentru populatie. In acest mod ei au creat o comuniate in jurul acestui produs.
In schimb, varianta mai putin semnificativa este reprezentata de un blog care vizeaza acelasi domeniu ca si cel anterior, dar care se refera la partea de antreprenoriat si de investitii, fara a veni in ajutorul clientilor.
Un alt aspect important legat de blog este sa ceri oamenilor informatii despre ceea ce vor sa citeasca. In acest mod poti satisface cat mai bine exigentele lor si te poti asigura ca blogul tau va fi un succes. De asemenea, in momentul in care sunt postate comentarii de catre cititori este necesar sa li se raspunda acestora pentru a se simti importanti.
Conform cu http://www.slideshare.net/refreshro/barometrul-blogosferei-romanesti-din-luna-iunie-2011 numarul blogurilor active a scazut cu 4,4% in luna iunie fata de luna mai, de la 15270 la 14624.
Cele mai multe posturi se regasesc la nivelul platformei Blogspot(64345) fiind urmata de domenii.ro(59472).
Conform cu Forrester Research (http://www.zzing.ro/howto/blogurile-companie-moft-sau-necesitate ) companiile din Top Fortune 500 au bloguri care nu sunt nici foarte interesante si nici utile publicului larg. Marea greseala a acestor companii(56%) este faptul ca publica doar comunicate de presa sau alte informatii care nu prezinta interes pentru publicul tinta.
Exista insa si bloguri de companie care sunt realizate intr-un mod profesionist; iar exemplele ar putea fi: Google(googleblog.blogspot.com), Adobe(blogs.adobe.com), Czech-it(diaryccb.blogspot.com), Gazeta Sporturilor(blogspot.gsp.ro.
Ca o concluzie, blogul de corporate poate fi o modalitate eficienta de a comunica cu clientii, cu publicul tinta.

Un comentariu: