miercuri, 16 noiembrie 2011

Marketing pe Facebook

În acest moment Facebook este cel mai mare site de socializare din lume, ajungând la 700 de milioane de utilizatori de pe glob şi aproape 4 milioane de utilizatori în România. Astfel ţara noastră se află pe poziţia 38 în clasamentul general din ţările lumii dintr-un total de 213 tari.

Evoluţia numărului de utilizatori la momentul de faţă este într-un trend ascendent, agresiv am putea spune, după cum putem vedea statistica din graficul de mai jos.

În aceste condiţii, nu mai este un secret că foarte mulţi oameni petrec din ce în ce mai mult timp pe Facebook. În consecinţă oamenii de marketing, atraşi de posibilităţile şi aplicaţiile puse la dispoziţie de Facebook, investesc tot mai mult capital în acestă platformă.
Propunerea Facebook este deosebit de atractivă pentru proprietarii de afaceri mici pentru că le permite atragerea potenţialilor clienţi, prin anunţuri plătite foarte bine direcţionate. Facebook de asemenea le permite să-şi promoveze afacerea într-un mod familiar şi anume promovare din vorbă în vorbă răspândită chiar de utilizatorii reţelei sociale. Astfel, cu un capital redus putem face campanii de promovare prin intermediul reţelei sociale, folosindu-ne într-o anumită măsură de utilizatori cărora le transmitem un mesaj pe care ei îl redirecţionează spre grupurile de prieteni. Fenomenul capătă astfel amploare şi poate fi controlat, deşi iniţial promovarea s-a adresat unui grup restrâns de prieteni.

Primul pas pentru a iniţia marketingul pe Facebook începe cu crearea unei pagini care să reprezinte afacerea noastră şi completarea a câtorva detalii despre numele firmei, descriere şi dacă este cazul adresa.

După ce toate setările au fost realizate iar pagina arată aşa cum ne dorim putem să postăm primul mesaj de stare pentru fani, pe peretele paginii de Facebook. Astfel avem posibilitatea să partajăm informaţii pentru toată lumea sau spre grupuri de interese.

După ce am pus pagina la punct putem să facem invitaţii către prieteni pentru a deveni fani ai paginii noastre.

Pe masură ce construim baza de fani putem distribui un conţinut care va atrage şi va crea dependenţa fanilor faţă de pagina noastră. Este foarte important să avem tot timpul un conţinut proaspăt al paginii, actualizat într-un mod autentic şi care să ducă la o evoluţie în timp a strategiei noastre de Facebook Marketing”.

O importanţă majoră o are urmărirea statisticilor pentru pagina noastră pentru a vedea performanţele postărilor noastre, identificarea necesităţilor fanilor şi verificarea feedback-ului de la fani.

Odată cu mărirea portofoliului de fani şi dezvoltarea de noi strategii de atragere a lor către pagina noastră, afacerea noastră poate evolua pe un trend pozitiv, dar asta în limitele în care reuşim să menţinem interesul fanilor, focalizat pe activitatea pe care noi o desfăşurăm, în condiţiile unei concurenţe tot mai acerbe pe piaţa Facebook.

SURSA: http://mashable.com/2011/05/25/facebook-marketing-guide

http://www.facebrands.ro/demografice.html

Un comentariu: