miercuri, 16 noiembrie 2011

Reţelele sociale – lansarea unui produs şi brand awareness prin Twitter

Cred că este foarte clar pentru toată lumea, ca reţelele sociale s-au extins foarte foarte mult în ultimii ani, şi aproape orice tânăr cu vârsta cuprinsă între 14-28 de ani are minim un cont la o reţea de socializare. Fie Facebook, twitter, hi5 etc. Şi majotiatea işi petrec minim 2 ore zilnic navigand pe acest fel de siteuri. Astfel era de aşteptat că , mai devreme sau mai târziu, aceste reţele să fie folosite în strategiile de promovare ale firmelor.

Am citit Intr-un articol pe www.mashable.com despre restaurantul Wendy’s care a reuşit cu success să se folosească de twitter pentru a-şi lansa noul hamburger numit ‘W’. A combinat twitter cu o emisiune-concurs numit ‘GirlBehindSix’ in care dadeau premii minore, insa foarte multe, si utile concurentilor. De fapt ideea generală a fost să dea premii pe care oamenii ar vrea sa le aiba insă niciodată nu ar fi dispuşi să dea bani pe ele.

Campania a fost organizată în felul următor: Wende’s a plătit pentru o singura zi reclama pe twitter pentru a lansa pagina ‘GirlBehindSix’ cu datele concursului (Acel 6 se refera la locul pe care il va ocupa noul hamburger in meniul lui Wendy) ne făcând deocamdata legătura cu restaurantul, însă atrăgând curiozitatea publicului. Fiecare om care dorea să participle trebuia doar să devină follower şi să dea mai departe (retweet) anunţul. Astfel in mai puţin de o săptămână pagina a adunat 33.000 de followers, ajungând ca aproape oricine să ştie despre ‘GirlBehindSix’.

Dupa care Wende’s a dezvăluit legătura sa cu concursul şi fatptul că ‘behind six’ se referă la Hamburgerul W, reuşind astfel să facă cunoscut acest produs la peste 33.000 de persoane dintr-o data. In plus de asta aceste persoane vor ramane in continuare ‘followers’ şi oricând apare ceva nou vor fi inştiinţaţi in mod direct despre aceasta.

Eu consider că această metodă de promovare a fost una foarte ingenioasă, pentru că avantajele sale vor fi simtite şi pe termen lung, avand in vedere ca acei oameni vor rămâne followers şi de acum incolo. Orce nou produs va aparea ei vor fi la current cu aceste noutati, şi vor scădea şi costurile reclamelor viitoare. Pe langa acest aspect si imaginea brandului va fi întăritâ (brand awareness) şi va fi folosit şi ca o reclamă de reamintire nu doar de informare.

Din punctul meu de vedere a fost o idee aparte şi un exemplu de urmat.

Un comentariu: