joi, 17 noiembrie 2011

CERCETARI DE MARKETING ONLINE

Cercetarea de marketing reprezintă un set de activități prin care, cu ajutorul unor metode si tehnici științifice de investigare, se culeg o serie de date care vizează identificarea unor comportamente specifice, măsurarea unor atitudini și a motivelor care stau la baza acestora. Aceste date sunt analizate și interpretate în scopul obținerii unor informații de marketing destinate conducerii întreprinderii. Cercetările de marketing sunt utilizate și pentru cunoașterea mediului în care funcționează întreprinderea, identificarea oportunităților si riscurilor, evaluarea alternativelor acțiunilor de marketing și a efectelor acestora.

Cercetările pot fi făcute în mod clasic (prin interviuri directe, telefonice sau prin poștă) sau în mediul online. Cele clasice sunt mai dezavantajoase deoarece necesită resurse umane, financiare și un timp de culegere a datelor mult mai mare. Acesta este motivul pentru care majoritatea țărilor dezvoltate au trecut la cercetările de marketing pe Internet, ba chiar, aproape că nu mai folosesc metodele clasice. În 2009, cercetarea cantitativă din SUA se făcea peste 90% online, iar în Marea Britanie și Franța erau în jur de 80%. Și cercetarea calitativă avea un procent destul de bun pe Internet, mai precis 50% din cercetări.

În România abia acum încep să se dezvolte metodele ce cercetare online și de aceea nu sunt în procent foarte mare. Cu toate acestea, românii sunt conștienți de facilitățile cercetărilor online și de aceea domeniul este în plină dezvoltare în vederea reducerii decalajului față de țările dezvoltate. Deși în 2010 doar 3% din cercetări se făceau online, acestea înregistrează o creștere continuă.

De asemenea, membrii eșantioanelor sunt motivați să completeze chestionare on-line prin diferite stimulente în bani, cadouri, puncte ce pot fi convertite în bani etc. Respondentii pot raspunde la chestionare in functie de timpul liber pe care-l au la dispozitie, fiind asigurata in acelasi timp discretia si securitatea acestuia in comparatie cu situatia clasica in care un operator de interviu il viziteaza la domiciliu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu