Pop-up
Ce este un pop-up?
Pop-up
ads. sau pop-up-urile sunt o formă de
publicitate on-line. Această formă de promovare are ca scop principal cresterea
traficului pe un anumit site sau de a capta adresele de e-mail a utilizatorilor.
Pop-up-urile
nu sunt altceva decât ferestre noi deschise în browser-ul Web pentru a afişa
anunţurile publicitare. O astfel de fereastră pop-up este generată în general
de JavaScript, dar se pot folosi şi alte metode. O altă formă de apariţie a
pop-up-urilor constă în mici ferestre de publicitate ce apar peste conţinutul
site-ului pe care îl cautăm, iar ele pot
conţine absolut orice formă de conţinut (text, video, elemente grafice, forme
prin care se colecteaza informatii sau adrese e-mail, uneori chiar si mici
jocuri).
Acum
după ce am vazut ce sunt pop-up-urile trebuie neaaprat să specificăm că o
astfel de promovare online prezintă câteva dezavantaje:
a)
Unul dintre aceste dezavantaje este subliniat
de webmasteri, din punctul de vedere al acestora reclamele pop-up nu fac
altceva decat sa „fure” atentia vizitatorului si sa o indrepte spre site-ul
anuntatorului, iar uneori, unele reclame de acest fel, mai prost realizate pot
duce la blocarea unor browsere si astfel se strica si imaginea vizitatorilor
despre site-ul gazda.
b)
Al doilea dezavantaj este subliniat de către
anunţători, din punctual de vedere al acestora ferestrele pop-up pot fi minimizate
cu usurinta (fiind astfel ascunse in spatele celorlalte ferestre), asa ca, daca
fereastra pop-up „roteste”
mai multe reclame si aceasta este ascunsa, reclama poate trece nevazuta, dar va fi totusi contorizata si astfel platita.
mai multe reclame si aceasta este ascunsa, reclama poate trece nevazuta, dar va fi totusi contorizata si astfel platita.
c)
Alături
de dezavantajele (de origine tehnică dacă pot fi denumite asa) putem menţiona
şi faptul că majoritatea utilizatorilor de internet consideră acest tip de
publicitate ca fiind unul dintre cele mai enervante.

În
opinia mea, această metodă de promovare online, este una deosebit de eficientă
mai ales privită prin prisma raportului dintre eficienţa reclamelor şi preţul
plătit de anunţători pentru a lansa o astfel de reclamă. Însă datorită tuturor
inconvenientelor legate de virusarea calculatoarelor şi a furturilor de date se
poate spune că încredera utilizatorilor în astfel de mesaje este într-o scădere
continuă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu