joi, 17 noiembrie 2011

Publicitate online de tip pop-up



Pop-up

Ce este un pop-up?

Pop-up ads. sau pop-up-urile sunt o formă de publicitate on-line. Această formă de promovare are ca scop principal cresterea traficului pe un anumit site sau de a capta adresele de e-mail a utilizatorilor.
Pop-up-urile nu sunt altceva decât ferestre noi deschise în browser-ul Web pentru a afişa anunţurile publicitare. O astfel de fereastră pop-up este generată în general de JavaScript, dar se pot folosi şi alte metode. O altă formă de apariţie a pop-up-urilor constă în mici ferestre de publicitate ce apar peste conţinutul site-ului  pe care îl cautăm, iar ele pot conţine absolut orice formă de conţinut (text, video, elemente grafice, forme prin care se colecteaza informatii sau adrese e-mail, uneori chiar si mici jocuri).

Acum după ce am vazut ce sunt pop-up-urile trebuie neaaprat să specificăm că o astfel de promovare online prezintă câteva dezavantaje:

a)    Unul dintre aceste dezavantaje este subliniat de webmasteri, din punctul de vedere al acestora reclamele pop-up nu fac altceva decat sa „fure” atentia vizitatorului si sa o indrepte spre site-ul anuntatorului, iar uneori, unele reclame de acest fel, mai prost realizate pot duce la blocarea unor browsere si astfel se strica si imaginea vizitatorilor despre site-ul gazda.
b)    Al doilea dezavantaj este subliniat de către anunţători, din punctual de vedere al acestora ferestrele pop-up pot fi minimizate cu usurinta (fiind astfel ascunse in spatele celorlalte ferestre), asa ca, daca fereastra pop-up „roteste”
mai multe reclame si aceasta este ascunsa, reclama poate trece nevazuta, dar va fi totusi contorizata si astfel platita.
c)     Alături de dezavantajele (de origine tehnică dacă pot fi denumite asa) putem menţiona şi faptul că majoritatea utilizatorilor de internet consideră acest tip de publicitate ca fiind unul dintre cele mai enervante.


Din păcate pop-up-urile ce ne apar atunci cand navigam pe internet, nu sunt întodeauna  simple reclame inofensive. De multe ori putem întâlni mesaje de tip pop-up ce ne anunţă că în calculatorul nostru a fost depistat un virus, iar pentru o scanare rapidă a calculatoruli şi rezolvarea problemei suntem redirecţionaţi către site-ul unui antivirus fals, asta într-un caz fericit, sau in cazuri mai puţin fericite accesarea unui astfel de pop-up chiar ne virusează calculatorul. Deasemenea putem întalni şi pop-up-uri ce cer informaţii în general confidenţiale şi care de cele mai multe ori arată ca şi cum acestea ar provenii din surse sigure. Dar dacă vom accesa acel pop-up vom descoperi că un mesaj din partea unei companii de telefonie mobilă, de exemplu, ne va redirecţiona către un site chinezesc. Deci in acest caz cel mai indicat este să nu accesăm linkurile ce nu ne inspiră încredere şi  să nu dăm informaţii confidenţiale pe internet.  


În opinia mea, această metodă de promovare online, este una deosebit de eficientă mai ales privită prin prisma raportului dintre eficienţa reclamelor şi preţul plătit de anunţători pentru a lansa o astfel de reclamă. Însă datorită tuturor inconvenientelor legate de virusarea calculatoarelor şi a furturilor de date se poate spune că încredera utilizatorilor în astfel de mesaje este într-o scădere continuă.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu