joi, 17 noiembrie 2011

COMERŢ ONLINE


Okazii.ro








Apariţia şi dezvoltarea Internet-ului a condus la o modificare a relaţiilor economice prin creşterea vitezei de circulaţie a informaţiilor dar şi prin apariţia unor instrumente şi modalităţi noi de desfăşurare a afacerilor. Una din aceste noi modalităţi de desfăşurare a afacerilor este comerţul electronic sau comerţul on-line.

Într-o lume dominata de micul “e”, într-o lume care nu conteneşte a vorbii despre e-business (afaceri electronice), e-commerce (comerţ electronic) este un concept care pune în evidenţă una dintre cele mai importante facilităţi oferite de reţeaua de Internet: capacitatea de tranzacţionare dincolo de graniţe, de timp şi spaţiu.

Comerţul on-line presupune folosirea exclusivă a calculatorului şi a Internetului pentru efectuarea tranzacţiilor. Aceasta înseamnă că toate etapele operaţiei de vânzare - cumpărare să se efectueze prin Internet.

Conducerea unei afaceri de tipul comerţului on-line presupune existenţa unui suport puternic din partea instrumentelor software care formează ceea ce se numeşte un sistem informatic.

Comerţul on-line a cunoscut o dezvoltare destul de puternică şi în România, în ciuda lipsei instrumentelor adecvate pentru plata electronică. Cu toate acestea el se află într-o etapă de cristalizare a tehnicilor şi metodelor de lucru.

Internetul oferă potenţialilor clienţi posibilitatea de a "vizita" afacerea pe "web" şi de a analiza ofertele online de produse şi servicii ale firmelor.

Marketingul prin Internet este o oportunitate pentru a crea imaginea unei firme şi pentru a atrage clienţi. Firmele furnizează informaţii tehnice şi utilizează pagină de web ca o platformă pentru lansarea noutăţilor firmei. Folosind propriul website ca pe un magazin, ele oferă produse şi preiau comenzi.

Aproximativ 2 miliarde de oameni (la 31 iunie 2010 - 1.966.514.816 utilizatori Internet) din întreaga lume folosesc internetul.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu