miercuri, 16 noiembrie 2011

Marketing prin e-mail (prima parte)


           In zilele noaste, aproape fiecare dintre noi, cred eu, stim sa folosim internetul, avem un cont de e-mail, g-mail sau avem un cont in diferite retele de socializare. Internetul ofera tuturor posibilitatea de a face si  marketing pe internet, de a vinde bunuri si servicii, de a promova bunurile si serviciile firmei, de a avea activitati de relatii publice pe internet, de a putea efectua cercetari de marketing online, etc.    
           Internetul prezinta o serie de avantaje in acest sens, cum ar fi:   
  • informatiile comerciale ajung foarte repede la  utilizatori, cantitatea de informatii fiind de asemenea foarte mare;
  • prezinta un ritm rapid de innoire al echipamentelor, programelor, serviciilor;
  • urmareste impingerea audientei catre site-ul comercial web;
  • diverisifica oferta si amplifica concurenta;
         Marketingul prin e-mail a fost cea mai inovativa metoda de a face marketing pe internet in ultimii ani. Sunt foarte multe cai de a face ca o afacere sa prospere, iar eu cred ca, in zilele noastre, e-mail-ul este una dintre cele mai bune. Dar lucrand cu e-mail-ul nu este doar o plimbare prin parc.Cunoasterea bazei de strategie este primul lucru pe care trebuie sa il  inveti. 
Marketingul prin e-mail este atat de eficient, atunci cand este facut corect si foarte putin costisitor, incat o intreaga industrie a aparut sa-l sustina. Marketingul prin e-mail este un nou rival, in ziua de azi, pentru trimiterile postale directe traditionale, oferind posibilitati de targetare fara precedent, care permit peronalizarea mesajelor pentru a atinge diferite grupuri de clienti si cu o rata de raspuns mult mai mare.
         Mai jos am pregatit cateva informatii, care te vor conduce in aventura numita marketing prin e-mail.
1. Trebuie sa fii direct si simplu
Simplitatea este cheia in lansarea unei activitati de marketing prin e-mail. Sunt o gramada de reclame pe e-mail, pe internet pe care noi de obicei le stergem fara sa ne gandim de doua ori., nici macar nu avem curiozitatea de a le citi. Prin a fii direct si simplu, mai ales in linia de subiect, noi observam diferenta. Probabilitatea ca email-ul celui care il trimite va fi citit este mai mare comparata cu acele mesaje care contin laude. Detaliile simple ofera avantajele unui inceput promitator. Sa fii direct prin toate caile posibile si cu toate mijloacele pe care le ai la dispozitie,si desigur, sa nu uiti de lincul de comanda. Este o metoda veche, dar folositoare de a momi clientii.
2. Conteza creativitatea
Fiind simplu nu inseamna sa nu fii creativ. Creativitatea este una dintre cele mai bune cai de a gasi clienti si de a-i atrage in aventura ta. Chiar daca ai un subiect simplu dar creativ, audienta ta va citita. In acelasi timp si corpul mesajului trebuie sa fie interesant. Daca folosesti un design interesant este un avantaj important.
3.Trebuie sa faci cunostinta cu clientii
Ca si pe alte piete, trebuie sa fii capabil de a determina demografia clientilor tai. Sa stii cine sunt si ce le place. Sa le cunosti obiceiurile, traditia si sa nu uiti sa evaluezi competitorii. Daca esti incepator in afaceri, cel mai bun lucru este sa te uiti la pretul si stilul de promotii al rivalilor. Sa dai pachetului tau un pret mai bun decat competitorii.
 4. Trebuie sa fii profesionist
Chiar si adresa ta de e-mail conteaza. Fii profesionist in tot ceea ce faci in marketingul prin email, inclusiv  la costruirea subiectului mesajului si la primele cuvinte. Aceste detalii simple o sa aiba un impact major asupra clientiilor.                                                                      
5.Trebuie sa construiesti un nume
Una dintre metodele cele mai bune ca o afacere sa aiba succes este construirea numelui, sau altfel zis a brandului. Sa faci timp pentru a cerceta si a invata despre afacerea respectiva. Faptul ca au scris despre afacerea ta intr-un magazin sau o publicatie online este un pas mare catre un nume cunoscut si de incredere. Sa ai grija ca nu cumva sa fii implicat in strategii ieftine de construire de brand ca Spam-ul, pentru ca poti sa pierzi increderea in ochii potentialilor clienti. Toata lumea stie ca un brand prost face afaceri proaste.
6.Trebuie sa folosesti tehnologia maxima
Invata sa folosesti unelte folositoare. Unul dintre cele mai bune unelte este Autoresponder-ul. Cele mai bune lucruri pe care le poate face un autoresponder este urmarirea clientilor, confirmarea comenzilor sau personalizarea mesajelor. In acest fel nu numai ca salvezi timp, dar poti sa fii sigur ca si clientii sunt la curent cu toate informatiile necesare. Pe langa programele de autoresponder invata sa folosesti si programe de editare imagine pentru a da un feeling personal mesajelor tale.
7. Trebuie sa evaluezi
Sa nu uiti niciodata de evaluarea strategiei, de la prepararea mesajului propriu-zis, pana la continut si unelte pe care le folosesti. Cel mai bun lucru este sa studiezi fiecare pas si sa identifici miscarile gresite si miscarile bune. Si sa aplici rezultatele evaluarii in proiectul urmator. Aceasta este metoda cea mai sigura de inbunatatire a strategiei tale de marketing prin email.

            Eu personal sunt de parere ca vanzarile oricarei firme dupa ce a inceput sa foloseasca e-mail-ul ca instrument de marketing, au inceput sa creasca, si  cred ca este o buna metoda de a tine legatura cu clientii, de a fideliza clientela. Aceasta experienta ajuta la construirea increderii si loialitatii care sunt esentiale pentru vanzarile viitoare. Conteza foarte mult sa-ti promovezi serviciile sau produsele catre un public potrivit, pentru a atinge potentialul maxim!

Un comentariu:

  1. urmeaza sa-ti sustii aceasta parere prin articole care, la rindul lor, vor trebui argumentate si sustinute cu date.

    RăspundețiȘtergere