miercuri, 16 noiembrie 2011

Social Media Optimization (SMO) sau Social SEO pentru promovarea zonei Lacului Sfanta Ana

SMO este metoda cu care sunt atrase vizitatori către conținutul site-ului web, adică prin optimizare site-ul este mai vizibil.

Optimizarea pentru rețelele sociale se poate realiza prin două metode:

- Adaugarea caracteristicilor social media direct la conținutul site-ului web. Adaugarea știrilor sociale, butoanelor ”share”, instrumentelor de votare etc.

- Activități de promovare în media socială, ca blogging, comentarii la alte bloguri, participări în grupuri de discuții, publicarea actualizărilor pe profile social media.

Utilizatorii rețelelor sociale sunt obișnuite cu faptul că noutățile, știriile, produsele și serviciile le găsește pe ele, nefiind necesară căutarea informațiilor de către ele.

Referind la un studiu realizat, pentru Radio trebuia 35 de ani ca să atinge 50 de milioane de utilizatori, pentru TV trebuia 13 ani să atinge un număr de 50 de milioane de utizliatori, pentru internet era de ajuns 4 ani ca să atrage un număr asemănător, iar Facebook a reușit să atrage 200 de milioane de utilizatri într-un singur an. Referitor la datele găsite nu există întrebarea dacă utilizăm sau nu media socială, întrebarea este cât de bine putem să utilizăm. Având în vedere numărul de utilizatori de Facebook, 800 de milione, este ușor de asociat că ar fi a 3-a țară pe lume, după populație. Doar în Marea Britanie 50% a utilizărilor internetului pe mobil este destinat navigării pe Facebook. Este ușor de imaginat ce înseamnă în zilele de azi un client nesatisfăcu sau înșelat. Marketingul rumorii este din ce în ce mai puternic datorită mediei sociale.

Un alt fact important conform site-ului www.newmediatrendwatch.com este că și instituțiile de învățământ au oprit distribuția conturilor de e-mail sau crearea portal-urilor pentru studenții, pur și simplu folosesc media socială, fiind mai comod și mult mai popular.

După studiile și analizele efectuate, putem trage concluzia că sinceritatea și corectitudinea este un factor foarte important în marketingul actual, pentru că consumatorii au devenit obișnuiți cu postarea tuturor eșecurilor făcute de companii, bârfele se răspând repede cu ajutorul mediei sociale.

De asemenea media socială are și avantejele lui, dacă cineva este mulțumit, dă un ”Like” produsului sau companiei, atunci prestigiul crește.

Analizând câteva companii mari pe Facebook, am constatat că liderii pe piață sunt și liderii pe Facebook. Coca Cola e exemplu are 35,885,261 Likes, Disney are 24,786,762 Likes, Starbucks 22,649,971 Likes. Dacă companiile enumerate, și nu numai, au de împărtățit o noutate, un produs, serviciu etc., cu un simplu postare a mesajul lor ajung la toți fanii, fiind cea mai puternică și enormă putere de media. Nici o revistă, post de televiziune nu are o vizualizare atât de enormă. Semifinala Germania-Spania (FIFA 2010) a avut 31 de milioane de telespectatori. Dacă facem o analiză, atunci o reclamă în timpul meciului ar costa o avere, și postarea pe Facebook este în totalitate gratis. De accea este extreme de important utilizarea Facebook-ului de către toate companiile.

Analizând situația actuală a stațiunilor turistice din România, cea mai mare problemă este că nu sunt promovate eficient. Majoritatea lor au site-uri web statice, și nu dinamice. De obicei nu există conținut dinamic în cadrul paginii respective. În cadrul articolelor viitoare vor fi detaliate și studiate metodele de optimizare social media, accentuându-se importanța celei mai mare rețele sociale, și anume Facebook-ul. Vor fi analizate companiile cu cele mai multe Like-uri și Share-uri pe Facebook, metodele de SMO utilizate de către ele. În urma studiilor realizate va fi dezvoltat o campanie de marketing social pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana.

Un comentariu: