marți, 15 noiembrie 2011

-MARKETING PE INTERNET-
Personalizarea site-ului, un pas mai aproape de succes

Indiferent cărui sector de piaţă i se adresează afacerea ta, este vital să-i conturezi o identitate şi să o comunici publicului. În acest fel obţii două beneficii: te detaşezi de concurenţă şi familiarizezi publicul cu afacerea şi brandul tău. Chiar dacă strategiile de personalizare a site-ului implică atât costuri cât şi timp, avantajele vor fi pe măsură.
 Pentru consolidarea relaţiilor cu clienţii, în site trebuie incluse servicii care să încurajeze vizitele repetate. Atenţia vizitatorilor poate fi captivată cu succes prin oferirea unor articole utile. Un exemplu în acest sens este L'Oreal care oferă sfaturi despre machiajul potrivit la culoarea pielii. Iată alte mici trucuri care te ajută sa-ţi personalizezi site-ul:
- Încep cu Numele brandului care oferă identitatea afacerii şi cu cât este mai uşor de reţinut şi de pronunţat, cu atât mai bine. Pentru un impact mai mare, numele poate să fie exact ca şi domeniul website-ului. Cu cât clienţii întâlnesc numele de mai multe ori in diferite situatii, cu atât mai uşor îl vor reţine şi utiliza.
Sloganul sau dacă nu, măcar logo-ul tău ar trebui să cuprindă şi să exprime succint cu ce se ocupă site-ul.
Unitatea brandului, de la logo, până la cele mai mici elemente vizuale. Toate elementele lucrează împreună şi ar trebui să folosească aceleaşi fonturi, culori şi stiluri.
- Atunci când foloseşti adresa de email de pe domeniul website-ului tău, cei care vor primi mailuri de la tine îţi vor vizita website-ul. Aşadar, foloseşte adresa de email cu domeniul tău.
- Copiază un link către website-ul tău în fiecare email pe care îl trimiţi. Nu te costă nimic.
- Foloseşte reţelele de socializare Twitter, Facebook. Poţi vedea părerea celorlalţi despre brandul tău, poti să răspândeşti informaţii şi ştiri şi poţi menţine legătura cu clienţii sau cu partenerii de afaceri.
- Personalizează-ţi carţi de vizită care pot completa imaginea brandului tău. Nu te costă mai nimic. Vei fi mulţumit de efectul pozitiv pe care îl au acestea pentru afacerea ta şi de sporirea gradului de cunoaştere al acesteia.
- Personalizează materialele promoţionale cu inscriptia website-ului tău. Un pix, un carneţel, la rândul lor personalizate sunt bune unelte de promovare.
- Fii prezent în cadrul comunităţilor de profil. Postează comentarii pe blogurile competitorilor şi îţi vor spori gradul de cunoaştere mai ales pe segmentul ţintă.
- Foloseşte în meniul site-ului o pagină "Despre" sau o biografie foarte bine puse la punct care să conţină cât mai multe informaţii relevante. Pagina cu întrebări frecvente arată preocuparea pentru clienţi sau parteneri. Folosind-o, cresc şansele de a atrage noi clienţi.
- Alături de produsul sau serviciul oferit vă recomand să adăugaţi o idee amuzantă pentru ca lumea să-şi amintească cu plăcere de brand şi site-ul vizitat.
 Lista rămâne deschisă deoarece există multe alte idei de personalizare a site-ului pe care le voi posta în articolul următor, unde veţi putea afla şi care sunt elementele personalizării web.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu