Indiferent cărui sector de piaţă i se adresează
afacerea ta, este vital să-i conturezi o identitate şi să o comunici
publicului. În acest fel obţii două beneficii: te detaşezi de concurenţă şi
familiarizezi publicul cu afacerea şi brandul tău. Chiar dacă strategiile de
personalizare a site-ului implică
atât costuri cât şi timp, avantajele vor fi pe măsură.
Pentru
consolidarea relaţiilor cu clienţii, în site trebuie incluse servicii care să
încurajeze vizitele repetate. Atenţia vizitatorilor poate fi captivată cu
succes prin oferirea unor articole utile. Un exemplu în acest sens este L'Oreal care oferă
sfaturi despre machiajul potrivit la culoarea pielii. Iată alte mici trucuri
care te ajută sa-ţi personalizezi site-ul:
- Încep cu Numele brandului care oferă
identitatea afacerii şi cu cât este mai uşor de reţinut şi de pronunţat, cu
atât mai bine. Pentru un impact mai mare, numele poate să fie exact ca şi
domeniul website-ului. Cu cât clienţii întâlnesc numele de mai multe ori in
diferite situatii, cu atât mai uşor îl vor reţine şi utiliza.
- Sloganul sau dacă nu, măcar logo-ul tău ar trebui să
cuprindă şi să exprime succint cu ce se ocupă site-ul.
- Unitatea brandului, de la logo, până
la cele mai mici elemente vizuale. Toate elementele lucrează împreună şi ar
trebui să folosească aceleaşi fonturi, culori şi stiluri.
- Atunci când foloseşti adresa de email de pe domeniul website-ului
tău, cei care vor primi mailuri de la tine îţi vor vizita website-ul. Aşadar,
foloseşte adresa de email cu domeniul tău.
- Copiază un link către
website-ul tău în fiecare email pe care îl trimiţi. Nu te costă nimic.
- Foloseşte reţelele de socializare Twitter,
Facebook. Poţi vedea părerea celorlalţi despre brandul tău, poti să
răspândeşti informaţii şi ştiri şi poţi menţine legătura cu clienţii sau cu
partenerii de afaceri.
- Personalizează-ţi carţi
de vizită care pot completa imaginea brandului tău. Nu te costă
mai nimic. Vei fi mulţumit de efectul pozitiv pe care îl au acestea pentru
afacerea ta şi de sporirea gradului de cunoaştere al acesteia.
- Personalizează materialele promoţionale cu
inscriptia website-ului tău. Un pix, un carneţel, la rândul lor personalizate
sunt bune unelte de promovare.
- Fii prezent în cadrul comunităţilor de
profil. Postează comentarii pe blogurile competitorilor şi îţi vor spori gradul
de cunoaştere mai ales pe segmentul ţintă.
- Foloseşte în meniul site-ului o pagină "Despre"
sau o biografie foarte bine puse la punct care să conţină cât mai multe
informaţii relevante. Pagina cu întrebări frecvente arată preocuparea pentru
clienţi sau parteneri. Folosind-o, cresc şansele de a atrage noi clienţi.
- Alături de produsul sau serviciul oferit vă
recomand să adăugaţi o idee amuzantă pentru ca lumea să-şi amintească cu
plăcere de brand şi site-ul vizitat.
Lista rămâne
deschisă deoarece există multe alte idei de personalizare a site-ului pe care
le voi posta în articolul următor, unde veţi putea afla şi care sunt elementele personalizării web.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu