vineri, 18 noiembrie 2011

Publicitatea pe internet

Publicitatea pe internet

În cea mai mare masură, cu toţii ştim ce este internetul, şi deasemeni, îl folosim. La sfârşit de mileniu, numeroase persoane şi organizaţii folosesc Internetul

pentru a putea comunica uşor, rapid şi ieftin în lumea întreagă. Unii dintre noi, navighează pe internet în interes de serviciu, alţii, pentru a nu pierde din timpul lor preţios prin magazine la shopping, dau comandă pe internet, de lucrurile necesare, economisind timp.

Cum, timpul nu ne permite să facem tot ce avem chef şi pe placul nostru, trebuie să ne limităm la ceea ce ne este absolut necesar. Deasemeni firmele au inţeles acest lucru şi au venit în ajutorul nostru, bineinţeles fiind interesul lor să ne caştige ca şi vizitatori sau clienţi, şi-au făcut şi site-uri pentru magazinele lor unde calcă din ce în ce mai puţini oameni.

În ultimul timp, tot mai multe firme din România au ales să-şi facă publicitate prin intermediul internetului, pentru a fi mai la îndemâna clienţilor. Avantajul principal îl constituie faptul că publicitatea pe web este o formă de reclamă mai puţin costisitoare decât reclama tv. Un alt avantaj ar fi că, spre deosebire de reclamele tv pe care le uraşte aproape toată lumea, schimbând canalul, reclamele pe internet sunt vizualizate de foarte mulţi oameni.

Există mai multe modalităţi de promovare pe internet. Cel mai des întâlnite în România şi cele mai importante sunt:

Prima modalitate şi cea mai des întalnită e să cumperi publicitate direct de la Google prin serviciul Google Adwords. Serviciul îţi permite crearea unei reclame text sau de tip banner pe care ulterior Google o va plasa pe diferite site-uri afiliate la sistemul Google Adsense. Un prim avantaj îl constituie faptul că reclama va fi plasată pe site-uri cu conţinut asemănător. Mai explicit, pentru o firmă de telefonie mobilă, reclama va fi plasată pe site-uri pe care se discută despre GSM sau telefoane mobile. În felul acesta clienţii sunt targetaţi şi probabilitatea ca ei să dea clik pe reclamă este foarte mare.

O alta metodă de promovare pe internet, pe care tot mai multe firme din România o aleg este cumpărarea (închirierea) de spaţiu publicitar pe site-uri cu trafic mare. Un prim avantaj constă în faptul că poţi negocia preţul campaniei direct cu proprietarul domeniului. Tot la avantaje adaugăm faptul că reclama sau bannerul va fi vizualizat de toţi cititorii acelui site, ceea ce e un lucru bun. Dezavantajul este că de cele mai multe ori utilizatorii, acei oameni care intră pe site-uri, nu sunt targetaţi. Pentru o bancă din România spre exemplu, poate să aleagă să-si facă reclamă la „creditul prima casă” pe un blog cu 2-3000 unici/zi, din care 99% sunt copii sub 18 ani, atunci campania de publicitate pe web va fi un eşec.

Publicitatea online este un domeniu ce urmează o linie ascendentă. Advertiserii optează pentru publicitatea on line datorită avantajelor pe care aceasta le prezintă în legatură cu publicul ţinta care este dinamic, modern, cu spirit tanar şi de asemenea publicitatea poate atinge publicul în timpul orelor de serviciu, când nu este targetat de nici un alt canal media. Ca să fim sinceri, acest tip de media are costuri relativ mici în comparaţie cu alte tipuri de publicitate. De asemenea, campanie de publicitate poate fi monotorizată la scurt timp de la lansarea ei. Publicitatea online presupune comunicarea directa şi personalizată cu consumatorul. Advertiserii pot accesa segmente precise de consumatori, datorita existentei site-urilor specializate. Pe lângă avantajul că poate arăta un profil al publicului mult mai bine definit decat multe din media tradiţionale(offline), new media prezintă un atu incontestabil al clienţilor de publicitate : un instrument de măsurare al traficului ce nu dă greş.

Cei mai mari consumatori de publicitate pe acest support sunt firmele de calculatoare, băncile, companiile de telefonie mobilă, de asigurări, trusturile de presă, firmele de e-commerce şi nu în ultimul rând, providerii de Internet.

Ca forma de publicitate, advertiserii optează în principal pentru bannere, dar s-au folosit şi alte formule: microsituri temporare (whirlpool.bizcity.ro);
e-cards (Coca-Cola şi Dove împreună cu funcards.ro); floating ads (Coca-Cola); banner-e de tip skyscraper şi pop-under; sponsorizări de site-uri pe formate neconvenţionale (Connex – okazii.ro şi aman2.ro); sponsorizări ale anumitor sectiuni dintr-un site (Bergenbier – rubricile Naţionala şi Euro 2004 din Prosport.ro).

Publicitatea pe internet este forma de publicitate cu cea mai rapida evolutie, şi ‘‘is not over yet’’ .

Ca o concluzie, putem spune că firmele optează din ce în ce mai mult pentru publicitatea pe internet datorită avantajelor pe care aceasta le ofera. Cel mai important ar fi costul redus, comparativ cu publicitatea clasica prin reclame tv sau afisaj stradal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu