miercuri, 7 decembrie 2011

4 povesti de succes ale unor companii care folosesc Facebook in promovare

Daca esti curios de ce unele companii reusesc sa faca “ravagii” (in sensul bun”) pe facebook, si altele deabia reusesc sa atraga atentia, atunci citesti exact articolul potrivit!

Acest articol vorbeste despre 4 companii, mici si mari, care si-au trasformat intr-un succes incredibil prezeta lor pe reteaua de socializare Facebook. Astfel, pot spune ca studierea acestuia, te va ajuta cu siguranta dandu-ti inspiratia de care ai nevoie, in caz ca ti-ai pus in minte un proiect de acest gen.

1. Cheese & Burger Society

Asa se numeste pagina de facebooka organizatiei non-profit Wisconsin Milk Marketing Board care are ca si scop promovarea consumului de lapte si lactate din zona denumita Wisconsin.

Aceasta pagina aplica un mod inovativ de promovare a branzei Wisconsin prin ghidarea consumatorilor de facebook spre o tema tangentiala cu subiectul central, si aume burgerii si arta de a face gratare.

Tehnica prin care utilizatorii sunt atrasi sa devina fani ai acestei pagini este “fan gating” sau atragerea acestora prin regula ce stabileste de la bun inceput ca numai fanii pot avea acces la anumite noutati, discounturi sau concursuri.

Pentru a creste implicarea fanilor, Cheese & Burger Society a creat aplicatia care le permite acestora sa daruiasca prietenilor lor un cheeseburger. Ideea este ca acest lucru este ceva distractiv si usor de facut care reuseste sa provoace efecte virale vizibile.

Deasemenea acesta pagina incurajeaza fanii sa posteze fotografii si filmari, ajutand astfel la cresterea vizualizarii de catre noi consumatori.

Ce este important de retinut din strategia de socializare pe facebook a acestei companii, sunt urmatoarele lucruri:

a. Largeste gama de subiecte de discutii pentru fani. Adica nu te axa doar pe brandul si nisa ta specifica!

b. Gaseste moduri creative de a incuraja fanii sa posteze poze si sa participe la concursuri!

c. Dezvolta o aplicatie care sa incurajeze fanii sa dea share la ceva ce are legatura cu pagina ta!


2. IdeaPaint

Este o companie B2B care vinde o vopsea speciala cu ajutorul careia se poate scrie sau desena pe pereti,putand a fi stearsa fara a aplica substante lichide.

In ton cu inovativul produs care il promoveaza, IdeaPaint foloseste in mod revolutionar tab-ul de welcome prin crearea de butoane prin care se pot accesa site-urile sociale ale companiei. Aceasta tehnica implica interactivitate iar userii activi pot avea posibilitatea de a gasi un link catre un voucher.


O cheie care ajuta la construirea loialitatii in randul consumatorilore este de a oferi o experienta pozitiva cu produsul sau serviciul promovat inca de la inceput. IdeaPaint face acest lucru prin postarea de filmulete in care se explica modul de instalare si folosire al produselor sale.

Pe langa butonul de Like, exista si un buton de Send care permite fanilor sa trimita prietenilor linkul respectiv.

De retinut:

a. Foloseste butoane de legatura la celelalte site-uri ale tale in pagina de welcome!

b. Foloseste filmulete prin care sa explici si sa arati anumite caracterisitici ale produsului!

c. Integreaza blogurile tale manual si automat la pagina ta de Facebook!


3. American Express Open Forum

American Express a creat un forum dedicat celor care detin mici firme. Printr-un parteneriat strategic cu Facebook ei au creat un concurs care a creat foarte mult interes in randul fanilor. Trebuie precizat ca premiul oferit la concurs avea valoarea de 20,000 $.

Implicarea fanilor este stimulata prin postari cat mai variate pentru ca acestia sa nu se plictiseasca. De retinut ca este recomandat ca un status sa nu cuprinda mai mult de 80 de caractere.

Amex evidentiaza autorii si articolele postate de acestia printr-un program integrat in pagina de facebook. Acest lucru necesita o programare speciala, dar ajuta la oferirea notorietatii pe care acestia o merita.

De retinut:

a. Integreaza blogul si pagina de Facebook!

b. Creeaza varietate in postari!

c. Realizeaza parteneriate benefice cu fani!


4. Red Bull

De cum intri pe pagina de facebook a acestui brand, este imposibil sa nu remarci puternicul mesaj de chemare la actiune. Iar daca aceasta sugerare nu este suficienta, exista si o portiune in care sunt amplasate filmulete care explica ce te asteapata daca vei deveni fan.

Cu cat reusesti sa convingi mai multi fani sa urmareasca in continuare postarile, cu atat exista sanse mai mari ca acestia sa le transmita prietenilor lor informatii despre compania ta.

Red Bull a dezvoltat o serie de jocuri si filmulete tocmai din acest motiv. Fiindca exista posibilitatea ca bugetul sa nu-ti permite aplicarea unei astfel de metode, totusi te poti inspira in gasirea de metode care sa mentina atentia fanilor.

In functie de posibilitatile oferite de bransul tau, poti aplica si metoda de intalnire directa cu fanii tai. Tab-ul de evenimente este un important mod prin care fanii vor sti unde sa te gaseasca.

De retinut:

a. Nu-ti fie frica sa fii deosebit de creativ atunci cand ceri cat mai multe Like-uri!

b. Gaseste metode inovative de a mentine atentia fanilor asupra paginii (jocuri, aplicatii, filmulete, poze etc.)!

c. Utilizeaza tabul de evenimente pentru ca fanii tai sa stie unde te pot intalni!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu