vineri, 9 decembrie 2011

Comerț online( partea a4-a)

Avantaje vs dezavantaje pentru comerţul electronic:


În ceea ce privesc avantajele utilizării comerţului electronic, acestea sunt:

· Internet-ul, mediul prin care comerţul electronic se realizează, este omniprezent, accesibil şi ieftin;
· Posibilitatea de a cumpăra sau de a face tranzacţii oricând şi de oriunde;
· Este redus timpul dedicat cumpărăturilor;
· Accesul la resursele oferite de comerţul electronic se poate face printr-o gamă largă de tehnologii (calculatoare, PDA-uri, telefoane mobile, televiziune digitală, cabine telefonice);
· Familiarizează consumatorii cu tehnologia şi îi ţine în pas cu noutăţile;
· Consumatorii pot să primească informaţii relevante foarte repede;
· Nu există limitări geografice;
· Este posibilă participarea la licitaţii virtuale;
· Facilitează competiţia, ceea ce duce la scăderea preţurilor;
· Permite cumpărătorilor să interacţioneze cu alţi cumpărători în comunităţi electronice şi să compare experienţele;
· Acordă consumatorilor mai multe posibilităţi de a alege proodusele şi preţurile;
· Dă posibilitatea mai multor persoane să lucreze sau să cumpere de acasă, ceea ce duce la micşorarea traficului şi reducerea poluării;


În ceea ce privesc dezavantajele dezvoltării comerţului electronic putem să menţionăm:
· Securitatea;
· Acceptarea noilor modalităţi de plată (bani electronici/digitali);
· Infrastructura adecvată de telecomunicaţii;
· Insuficienţa lărgimii de bandă;
· Costurile investiţiei;
· Cadrul legal şi normativ: cadrul fiscal, drepturile asupra proprietăţii, protecţia datelor consumatorului;
· Dificultatea de integrare a Internet-ului şi a software-ului de comerţ electronic cu unele aplicaţii şi baze de date;
· Unele produse software de comerţ electronic nu se potrivesc cu unele sisteme hardware şi sisteme de operare;
· Imposibilitatea de a atinge obiectele sau de a „mirosi” online pentru clienţi;
· Insuficienţa suportului de service – de exemplu, experţi pentru taxele de comerţ electronic sau evaluatori de calitate sunt rari, centre de copyright pentru tranzacţiile de comerţ electronic nu există;
· In multe domenii de activitate nu sunt suficienţi cumpărători şi ofertanţi pentru a avea operaţii profitabile de comerţ electronic.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu