joi, 8 decembrie 2011

Agregatoare de magazine online



Agregarea informatiilor reprezinta un serviciu pe care mai multe site-uri web l-au dezvoltat in ideea de a usura cautarea informatiilor pe internet de catre utilizatori.

 Agregatoarele de continut (software) sunt aplicatii care colecteaza, proceseaza si gestioneaza continut web, oferit in acest sens. Exista programe agregatoare de continut, care se instaleaza pe calculator (sau telefonul mobil) si prin intermediul carora utilizatorii se pot abona la anumite site-uri nemaifiind necesara accesarea directa a site-urilor. De exemplu, persoanele care citesc stiri (din ziare online sau alte surse) se pot abona la site-urile preferate, primind mai apoi link-uri cartre articole asemanator primirii unor e-mail-uri.
De obicei, pentru agregarea de continut, in ultima vreme, cel mai des se folosesc documentele in format RSS (feed-uri RSS oferite pe blog-uri, site-uri de stiri si alte tipuri de portaluri). Programelor de agregare li se mai spune si RSS reader, feed reader si news reader.

Cea de-a doua categorie de agregatoare si cea la care ma voi referi in continuare, este reprezentata de portaluri web care incorporeaza informatii din mai multe site-uri, de obicei atingand zonele de nisa precum blogurile (ex. de agregatoare pentru bloguri: Blogoree sau Zeitlist) sau magazinele online. Mai simplu, un agregator web este un site care functioneaza similar unui program pe calculator de agregare continut, doar ca proceseaza un numar mai mare de surse (site-uri) si prezinta rezultatele sub forma de pagini HTML cu link-uri catre site-urile din domeniul de interes.

Personal, din randul agregatoarelor de magazine online, nu am utilizat decat site-urile shopmania.ro si price.ro. Am descoperit insa intr-un articol de pe site-ul market1.ro (http://www.market1.ro/marketing/36-e-commerce/53-comparatoare-si-agregatoare-de-preturi) ca exista minim 4 agregatoare importante la nivelul tarii noastre: cele 2 mentionate anterior (shopmania.ro cu un trafic de aproximativ 300.000 de utilizatori individuali saptamanal si price.ro cu 175.000 de vizitatori unici pe saptamana), compari.ro, smartbuy.ro care nu depasesc 80.000 de vizitatori unici saptamanal. Ce fac aceste site-uri? Pentru consumatori gasirea celui mai mic pret pentru produsele dorite este cel mai evident motiv de accesare a unui site precum shopmania.ro sau price.ro.

Pentru magazinele online agregatorul ofera mai multa vizibilitate in randul consumatorilor si posibilitatea de a se pozitiona mai bine fata de ceilalti competitori care poate nu aleg sa se promoveze prin intermediul acestor agregatoare. Promovarea este beneficial esential pe care magazinele online il obtin alegand sa fie incluse in baza de date a unui agregator. Anumite agregatoare functioneaza pe baza unor tarife lunare aplicate clientilor lor (magazinele online), iar altele functioneaza pe baza rezultatelor obtinute (daca un potential consumator acceseaza unul dintre produsele magazinului online, fiind directionat catre site-ul magazinului respectiv, atunci se va realize o plata in functie de numarul de consumatori potentiali atrasi de site-ul agregator). Un oarecare dezavantaj pentru magazinele online este acela ca aceste comparatoare de pret (majoritatea) sunt orientate strict catre pret, netinand cont si de alti factori care ar trebui cel putin sa influenteze decizia cumparatorului si anume: durata de livrare / procesare a comenzii, metode de plata, taxe de transport, politica de garantie a comerciantului, suportul tehnic in cazul unor produse electronice etc.
Pentru magazinele online comparatoarele de preturi sunt pe locul 2-3 ca sursa de trafic catre site, deci nu este de trecut cu vederea pentru un astfel de comerciant listarea pe cel putin unul dintre site-urile mentionate in acest articol.
http://www.epeople.ro/agregatoare-de-magazine-online/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu