Google+ este o nouă reţea de socializare care
combină ideea de reţea de prieteni, sharing de informaţii utile şi partea de
căutare (unde au rămas lideri de piaţă).
Google este într-o continuă luptă cu Facebook
şi Twitter, de aceea a venit cu ceva nou pe piaţă, fiind vorba despre Google+. Această reţea reprezintă o
continuare a ideii de +1,
combinată cu defunctul Buzz, bazată pe reţeaua de prieteni. Google
după cele două eşecuri privind reţelele de socializare
(Google Buzz şi Google
Wave) au anunţat o nouă
intrare pe piaţa social
networking prin Google+.
Cei de la Google spun că la proiect au lucrat
toate diviziile companiei, pentru un timp destul de lung. Principala diferență
este dreptul la intimitate, pe care Google pune accent spre deosebire de Facebook sau de propriile
proiecte anterioare. Google+ comparativ cu reţeaua de socializare Facebook îţi oferă
posibilitatea de aţi creea grupuri de prieteni, posibilitatea să împarţi ce
vrei tu doar cu acel grup pe care îl preferi fără ca ceilalţi din celelalte
grupuri sau din internet să vadă ce le scrii acestora, putem spune că totuşi
există o oarecare securitate privind intimitatea indivizilor.
Trăim
în era internetului în care o reţea socială depăşeşte accesările unui motor de
căutare (Facebook versus Google), toată atenţia se îndreaptă spre atragerea
unui număr cât mai mare de utilizatori.
Cei de la Google profită că www.google.ro/com este
homepage, astfel au pozitionat un buton în stânga sus pe care toţi l-am putut observa în
ultimul timp fără ai oferi o oarecare importanţă. Interfaţa pentru Google+ este
foarte aerisită (specific Google) şi se poate ajunge foarte uşor în diferite
secţiuni ale reţelei.
Google Plus este alcătuit din 5 module principale: Circles, Sparks,
Hangouts,
Huddle şi Instant
Upload.
Circles – adună-ţi toţi prietenii la un loc.
Noua
reţea îşi propune un lucru pe care Facebook nu îl deţine, şi anume distribuirea
unui content diferit pentru diverse cercuri de prieteni (Circles). Google+ ne propune organizarea
prietenilor în cercuri şi insistă pe acest mod de organizare cînd lansăm mesaje
către prietenii noştri. Această organizare ajută şi la monitorizarea informaţiei.
Hangouts – group video chat.
Un aspect pe care se pune mare preţ este
funcţia Hangout. Astfel se integrează discuţia într-un grup mai mare de
prieteni, folosind video-calling. Acesta este în mod clar un punct forte, în
faţa Facebook-ului.
Sparks – descoperă informaţiile care te interesează.
Acest modul permite urmărirea anumitor subiecte pe
care le alege fiecare utilizator. Fiecare subiect va avea un “Spark page”
separate şi va conţine articole, imagini, video-uri şi alte tipuri de conţinut
legate de subiectul respectiv.
Instant Upload – încarcă pozele direct de pe telefonul mobil.
Huddle – Group chat - poţi discuta cu prietenii dintr-un anumit Circle.
În imaginea de mai jos se regăseşte peretele profilului:
Google+ a fost lansat în
iulie 2011 înregistrând creşteri lună de lună. În octombrie 2011 a reuşit să
ajungă la 40 milioane de utilizatori,
însă există critici privind utilizatorii care doar s-au înscris şi după aceea
nu au mai revenit în reţea.
Potrivit unor statistici
lansate de la cei de la Hitwise statisticile pentru luna noiembrie 2011 arată
astfel:
În august 2011 în România erau 6400 de utilizatori
google plus, această cifră reprezentând un lucru deloc îmbucurător
pentru compania Google care o vedeau această reţea de socializare drept un nou
mijloc de promovare. Google+ se bucură de succes
deoarece aparţine motorului de căutare Google. Reprezentanta Advanced Ideas
afirmă despre Google+ că este“o entitate care se bucură de imaginea unei
companii solide, cu o bază de informaţii extraordinară, şi care are o forţă
financiară importantă”.
După toate articolele pe care le-am citit
despre Google+, această reţea nu este orientată către contentul foto sau video.
Sistemul lor de etichetare este mult inferior celui de la Facebook. Din punctul
meu de vedere Google+ a trecut de un oarecare punct de început şi cei de la Google
nu îl pot declara un proiect eşuat. Mai pot spune că este un instrument prin
care se pot urmări, difuza informaţiile. Acest lucru nu îl face tocmai
atrăgător pentru marea majoritate dintre utilizatori, probabil va rămâne o
reţea de nişă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu