joi, 8 decembrie 2011

Google+


 
  Google+ este o nouă reţea de socializare care combină ideea de reţea de prieteni, sharing de informaţii utile şi partea de căutare (unde au rămas lideri de piaţă).
Google este într-o continuă luptă cu Facebook şi Twitter, de aceea a venit cu ceva nou pe piaţă, fiind vorba despre Google+. Această reţea reprezintă o continuare a ideii de +1, combinată cu defunctul Buzz, bazată pe reţeaua de prieteni. Google după cele două eşecuri  privind reţelele de socializare (Google Buzz şi Google Wave) au anunţat  o nouă intrare pe piaţa social networking prin Google+.
Cei de la Google spun că la proiect au lucrat toate diviziile companiei, pentru un timp destul de lung. Principala diferență este dreptul la intimitate, pe care Google pune accent  spre deosebire de Facebook sau de propriile proiecte anterioare. Google+ comparativ cu reţeaua de socializare Facebook îţi oferă posibilitatea de aţi creea grupuri de prieteni, posibilitatea să împarţi ce vrei tu doar cu acel grup pe care îl preferi fără ca ceilalţi din celelalte grupuri sau din internet să vadă ce le scrii acestora, putem spune că totuşi există o oarecare securitate privind intimitatea indivizilor.
 Trăim în era internetului în care o reţea socială depăşeşte accesările unui motor de căutare (Facebook versus Google), toată atenţia se îndreaptă spre atragerea unui număr cât mai mare de utilizatori.
Cei de la Google profită că www.google.ro/com este homepage, astfel au pozitionat un buton în stânga sus pe care toţi l-am putut observa în ultimul timp fără ai oferi o oarecare importanţă. Interfaţa pentru Google+ este foarte aerisită (specific Google) şi se poate ajunge foarte uşor în diferite secţiuni ale reţelei.
Google Plus este alcătuit din 5 module principale: Circles, Sparks, Hangouts, Huddle şi Instant Upload.

Circles – adună-ţi toţi prietenii la un loc.

Noua reţea îşi propune un lucru pe care Facebook nu îl deţine, şi anume distribuirea unui content diferit pentru diverse cercuri de prieteni (Circles). Google+ ne propune organizarea prietenilor în cercuri şi insistă pe acest mod de organizare cînd lansăm mesaje către prietenii noştri. Această organizare ajută şi la monitorizarea informaţiei.

Hangouts – group video chat.

Un aspect pe care se pune mare preţ este funcţia Hangout. Astfel se integrează discuţia într-un grup mai mare de prieteni, folosind video-calling. Acesta este în mod clar un punct forte, în faţa Facebook-ului.

Sparks – descoperă informaţiile care te interesează.

Acest modul permite urmărirea anumitor subiecte pe care le alege fiecare utilizator. Fiecare subiect va avea un “Spark page” separate şi va conţine articole, imagini, video-uri şi alte tipuri de conţinut legate de subiectul respectiv.

Instant Upload – încarcă pozele direct de pe telefonul mobil.

Huddle Group chat - poţi discuta cu prietenii dintr-un anumit Circle.


În imaginea de mai jos se regăseşte peretele profilului:
 

Google+ a fost lansat în iulie 2011 înregistrând creşteri lună de lună. În octombrie 2011 a reuşit să ajungă la 40 milioane de utilizatori, însă există critici privind utilizatorii care doar s-au înscris şi după aceea nu au mai revenit  în reţea.
Potrivit unor statistici lansate de la cei de la Hitwise statisticile pentru luna noiembrie 2011 arată astfel:
În august 2011 în România erau 6400 de utilizatori google plus, această cifră reprezentând un lucru deloc îmbucurător pentru compania Google care o vedeau această reţea de socializare drept un nou mijloc de promovare. Google+ se bucură de succes deoarece aparţine motorului de căutare Google. Reprezentanta Advanced Ideas afirmă despre Google+ că este“o entitate care se bucură de imaginea unei companii solide, cu o bază de informaţii extraordinară, şi care are o forţă financiară importantă.
 

După toate articolele pe care le-am citit despre Google+, această reţea nu este orientată către contentul foto sau video. Sistemul lor de etichetare este mult inferior celui de la Facebook. Din punctul meu de vedere Google+ a trecut de un oarecare punct de început şi cei de la Google nu îl pot declara un proiect eşuat. Mai pot spune că este un instrument prin care se pot urmări, difuza informaţiile. Acest lucru nu îl face tocmai atrăgător pentru marea majoritate dintre utilizatori, probabil va rămâne o reţea de nişă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu