joi, 8 decembrie 2011

Art 2

Cel de-al doilea principiu este – Slightly – better syndrome
Acest proncipiu a fost introdus de către Perry Marshall ce a lucrat pentru Google Ads – a folosit acest principiu pentru a explica faptul că o companie poate domina piața pe care activează printr-un produs puțin mai bun decât al concurenței. Dacă reclama folosită de către o companie este puțin mai bună decât a competitorilor, multe persoane vor accesa reclama, iar compania se poate bucura de mai multe persoane ce vizitează site-ul. Totuși acest principiu acționează mai profund. Spre exemplu, dacă dorim să cumpărăm un automobil și avem de ales din două variante cu proprietăți similare, vom cumpăra acel automobil ce este puțin mai bun decât celălalt, spre exemplu cauciucurile sunt puțin mai bune, sau vopseaua este puțin mai strălucitoare. Nu contează dacă este vorba despre un cântăreț de operă, sau o mașină sau o reclamă. Acest principiu duce la ajutarea unei companii să devină numărul unu în preferințele conumatorilor prin dezvoltarea produselor/serviciilor oferite către client în așa fel încât acestea să fie puțin mai bune decât cele oferite de către concurență.
Când discutăm despre motoarele de căutare Google și Yahoo – Google a fost puțin mai bun decât Yahoo în căutarea internetului și afișarea rezultatelor pe care le doresc consumatorii. În prezent 60% din căutările pe internet sunt făcute prin Google fiind lider de piață.
Al III-lea principiu - Zero risk free entry
Prin acest principiu se poate înțelege faptul că trebuie să oferim clienților posibilitatea de a testa produsele și serviciile fără a risca ceva. Spre exemplu promoțiile oferite de anumite companii ce își lansează produse noi, sau posibilitatea pe care o oferă Apple clienților săi de a testa gratuit produsele în magazine. Un alt lucru deștept pe care Apple l-a făcut este faptul că oferea pentru iTunes cântece cu 1 dolar. Nu câștigau bani din asta, dar pentru că au făcut acest lucru au devenit numărul unu în vânzarea melodiilor online. Atunci când au apărut ipod-ul și iPhone-ul, au fost relativ ușor de lansat datorită acelei strategii, crescând cota de piață a companiei Apple.
Un alt exemplu poate fi G-mail.com. Este lider de piață pentru că a fost puțin mai bun decât competitorii săi direcți – Yahoo sau Msn. La început G-mail oferea 1Gb spațiu pentru contul de e-mail, Msn-ul oferea acest spațiu în schimbul unei plăți, iar pentru Yahoo nici nu oferea acest serviciu. Astfel, Google oferea posibilitatea experimentării serviciilor gratuit tuturor utilizatorilor deoarecea dorea să creeze o bază de date cu clienți cărora le va oferi/vinde ceva în viitor. Le-a oferit utilizatorilor o adresă de e-mail gratuită pentru ca aceștia să asocieze calitatea serviciilor cu Google și pentru a-i face loiali.
Atât Google cât și Apple au crescut rapid deoarece ofereau servicii de calitate, puțin mai bune decât cele oferite de către competitori. Au lăsat potențialii clienți să testeze gratuit produsele și serviciile oferite pentru a le deschide apetitul și pentru a-i fideliza.
Prin oferirea gratuită de produse și servicii, potențialii clienți pot experimenta cum ar fi să fie clienți ai companiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu