joi, 8 decembrie 2011

Search Engine Marketing II



Optimizarea pentru moatoarele de căutare, sau SEO (Search Engine Optimization) este un proces de îmbunătăţire a poziţiei pe care o pagină web o deţine în lista rezultatelor unei căutări. A apărut la sfârşitul anilor 1990 şi părea a fi un proces simplu de promovare a unei pagini web prin simpla prezenţă a acesteia în rezultatele unei căutări, însă odată cu realizarea adevăratei valori a unei clasificări sau vizibilităţi superioare concurenţilor, SEO devine complicat şi abordat doar de profesionişti.

Pentru înţelegerea procesului de optimizare am schiţat câteva etape pe care le parcurge un posesor de site pentru a obţine un nivel de vizibilitate mai ridicat în rezultatele unei căutări. Astfel, primul pas constă în aflarea a ce anume caută persoanele interesate în produsele sau serviciile site-ului respectiv. Pentru afla ce cuvinte introduc utilizatorii în motorul de căutare, se accesează bazele de date care conţin informaţii referitoare la site-urile căutate. Aceste cuvinte sunt numite la modul general termeni de căutare obişnuiţi. Dacă un astfel de termen este utilizat frecvent atunci probabilitatea ca acest termen să transmită mai mult trafic către site-ul în cauză.

Următorul pas constă în verificarea puterii şi rangului site-urilor care figurează deja sub respectivul termen de căutare, deoarece cu cât aceste site-uri sunt mai accesate cu atât mai grea va fi să obţinerea unui rang deasupra lor. Având aceste informaţii, următorul pas constă în construirea de pagini web care foloseşte temenii stabiliţi. Se asigură că părţile importante ale acestor pagini includ cuvintele cheie pentru ca motorul de căutare să afişeze pagina.

De asemenea, pentru a optimiza o poziţie în rezultatele căutării, se iau în considerare factori precum numărul paginilor sau vârsta site-ului, însă cel mai important factor este numărul linkurilor către pagina în cauză. Pentru motoarele de căutare un număr mare de linkuri către o anumită pagină web reprezintă faptul că site-ul este important.

În concluzie, SEO se reduce la câteva etape importante:

· utilizarea frazelor folosite cel mai des,

· aşezarea acestora într-un loc important în cadrul paginii web şi

· crearea unui număr mare de legături

Wikipedia este un bun exemplu de optimizare pentru motoarele de căutare de succes, având în vedere faptul că deşi site-ul are mii de pagini, fiecare pagină este optimizată. De asemenea, fiecare pagină a site-ului se concentrează pe cuvinte cheie diferite, iar titlul paginii, URL-ul, titlul articolului, conţinutul paginii reprezintă cuvântul cheie, şi nu în cele din urmă, site-ul se afişează pe prima pagină a rezultatelor căutării.

Cum se poate observa în poza de mai sus, cuvântul cheie, „Internet marketing” este evidenţiat foarte bine şi în poza de mai jos se poate observa că în urma introducerii acestui cuvânt cheie în motorul de căutare, Wikipedia obţine cel mai înalt nivel în lista rezultatelor căutării.

<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE

Wikipedia are pentru fiecare pagină în parte optimizarea similară acestui exemplu, ceea ce îi permite să fie afişată mereu în top 3 a rezultatelor căutării.

Nici o campanie SEM (Marketing prin intermediul motoarelor de căutare) nu este completă fără SEO. Mai mult, avantajele oferite prin intermediul optimizării faţă de cele oferite de celelalte procese cuprinse de SEM evidenţiază cel puţin un lucru: dacă se doreşte repartizarea unui buget substanţial în promovarea unui site, optimizării pentru moatoarele de căutare ar trebui să i se aloce cel mai mare procent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu