joi, 8 decembrie 2011

Marketing prin e-mail (IV)

Inainte de a preciza alte metode de a colecta adrese trebuie sa ne punem urmatoarea intrebare: Ce interes am sa imi constitui propria baza de date cu adrese de e-mail si care este costul? O data ce am raspuns la aceasta intrebare, totul capata sens, astfel incat avantajul consta in faptul ca odata constituit, fisierul ne apartine si putem sa il folosim oricand dorim. Practic devenim proprietarii acelui fisier.
Elaborarea si mentinerea unei baze de date ne ajuta totodata sa facem un pas mai departe in marketingul prin e-mail. Tehnologiile actuale ne permit din ce in ce mai mult sa compilam, sa triem si sa arhivam toate informatiile obtinute din raspunsurile la campanii. Acest fapt ofera posibilitatea de a ne cunoaste mai bine prospectii si clientii, de a rafina segmentarea si prin urmare, de a comunica cu clientii pe un model din ce in ce mai personalizat.
Pentru a rentabiliza afacerea putem inchiria adresele catre terti, bugetul alocat acestui tip de operatie depinzand de numarul de adrese pe care dorim sa le colectam, in prezent, costul mediu pentru obtinerea unei adrese de e-mail este de aproximativ 0,20-1,5 euro.

Cum ar trebui sa procedem?
Pur si simplu, adresandu-ne mai intai celor viziteaza site-ul si internautilor in general, dar si clientilor si prospectilor obisnuiti, prin mijloace traditionale-puncte de vanzare, agentii si marketingul direct postal. Regula de baza consta in faptul ca toate instrumentele dfe comunicare (pliante publicitare, cupoane de raspuns, formulare, corespondenta, comenzi terminale, site web etc) trebuie sa includa in mod sistemati o rubrica "e-mail" si/sau adresa site-ului pentru ca persoanele in cauza sa se poata inscrie on-line. Eventual, un pop-up pe pagina de intampinare a site-ului optimizaeza aceasta metoda de colectare.
Mai departe, voi aborda aceste metode: newsletterul, marketingul viral, instrumentele comunitare, licitatiile, promotiile exceptionale, e-mailurile de alerta, goodies etc, dar mai intai voi incepe cu un caz tipic si anume jocurile-concurs.

Jocurile-concurs
Cea mai mare parte a mecanicilor de marketing menite sa recolteze adrese de e-mail se bazeaza pe jocuri, astfel incat jocurile sse dovedesc a fi un instrument excelent pentru a-i determina pe prospecti sau pe clienti sa-si dea adresa de e-mail. Trebuie sa precizez ca jocurile-concurs raspund si altor obiective precum:
1. crearea de trafic;
2. delimitarea prospectilor;
3. lansarea unui produs;
4. descoperirea unei propuneri comerciale;
5. descoperirea aprofundata a unui site;
6. descoperirea unei functionalitati a site-ului si animarea acestuia.
Din punct de vedere juridic exista doua mari categorii de jocuri: loteriile si concursurile.
Loteriile- sunt niste jocuri in care castigatorii sunt desemnati printr-o modalitate care presupune interventia hazardului. Putem distinge trei forme de loterii:
1. loteria cu pretragere (sweepstake)- tragerea la sorti a numerelor se face inainte de difuxarea jocului (cupoane cu numar castigatot, tombola prin Internet). Cupoanele sunt distribuite la punctele de vanzare, in presa sau prin posta, iar validarea numarului castigator se face pe net, dupa ce s-a
completat un formular. La final, potentialii castigatorii sunt anuntat prin e-mail, insa pentru aceasta este necesara detinerea prealabila a unui fisier calificat de prospecti;
2. loteria instantanee (castig pe loc)- tragerea la sorti se efectueaza in timp real, in momentul participarii la joc. Practic, jucatorul declanseaza tragerea la sorti printr-o procedura on-line;
3. tragerea amanata- castigatorii sunt desemnati printr-o tragere la sorti finala. Aceasta este cea mai raspandita forma de loterie on-line, prezentand un dublu avantaj, acela de a fi foarte usor de de aplicat si de a-i obliga pe participanti sa-si lase coordonatele electronice exacte pentru a putea fi anuntati daca sunt sau nu castigatori.

Concursurile- castigatorii intr-un concurs sunt in general desemnati pe baza perspicacitatii sau a priceperii lor. In caz de egalitate, o tragere la sorti permite departajarea castigatorilor.
Si in acest caz exista doua tipuri de concursuri:
1. Quiz-ul tematic sau pe etape- este vorba despre un chestionar cu raspunsuri multimple si casute de bifat, legat de un produs sau serviciu pe care un site-ul le promoveaza;
2. Concursurile clasice (desene, fictiuni)- acestea sunt mai rar utilizate, deoarece sunt mai complicat de realizat pe net.
Pentru ca noi, internautii sa credem in ceea ce ni se ofera este necesar sa fie mentionate trei aspecte:


  • reproducerea unui extras din regulament;

  • accesul la regulamentul complet on-line;

  • data incheierii jocului, care trebuie sa fievizibila tuturor.

In concluzie, din dorinta de a castiga ceva, cu totii am participat la un moment la vreun joc-concurs, indiferent de tipul acestuia si poate chiar am fost castigatori. Aceste modalitati de a obtine adrese de e-mail ii avantajeaza atat pe cei care participa, cat si pe cei care realizeaza aceste jocuri-concurs. Ele practic au menirea de a face internetul mai interactiv.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu