Venit din vanzarea online a produselor
si a serviciilor
Cumparaturile
online este cea mai noua forma a comertului cu amanuntul, tot mai multi oameni opteaza
sa evite inghesuiala si bataia de cap din centrele comerciale, preferand sa
cumpere ceea ce le trebuie prin calculator. Desi progresele de acest gen s-ar
putea sa reprezinte o amenintare pentru unii detailisiti traditionali,, altora
le ofera incitante ocazii favorabile. Majoritatea detailistilor cu vanzare prin
magazine si-au adaugat acum canale de vanzare directa. De fapt volumul
vanzarilor cu amanuntul realizate decomerciantii care au si magazine
traditionale il depaseste pe cel al detailistilor care isi desfasoara
activitatea numai pe internet. Dar oare chiar au de castigat fimele prin
vanzare online??? Ce venituri pot sa incasese aceste firme prin adaosul
comercial???
In
aprilie 2011 Posta Romana a lansat o platforma de comert electronic PostMarket.
Pe aceasta platforma sunt comercializate bunuri de larg consum si carti, posta
are parteneriat cu firma D-Mail si Editura Nemira. Posta vrea sa devina un
jucator impotant pe aceasta piata de aceea practica preturi de furnizar si nu
percepe nici un fel de adaos comercialsau taxa de listare la produsele din
magazinul virtual. Pe siteul compaiei a mai fost mentionat ca la preturile afisate
(pret de furnizor cu TVA) se adauga taxele de livrare prin posta, posta nu
urmareste un adaos comercial, ci numai cresterea traficului de colete.
O
firma mica online care vinde produse IT&C abia intrat pe piata, treuie
sa-si faca fata concurentei, si din aceasta cauza poate practica un adaos 1-2%
la vanzarea unui laptop. Insa firmele mai mari, cum sunt si emag, datorit
faptului ca deja au vechime pe piata, si clienti il cunosc, poate sa-si permite
practicarea unui adaos mai mare.
Am
gasit foarte multe articole unde firmele care practica comert electronic isi
exprima nemultumirea cauzate de comisioanele precepute de banca in cazul in
care clientul plateste cu card. Bancile achita chiar si 7% comision dupa
fiecare tranzactie si astfel firmele mai mici care practica adaos mai mic au
numai de pierdut. Un alt exemplu reprezinta o agentie de turism care practica
adaos comercial de 3-5%, si daca clientul vrea sa plateasca cu card banca
percepe 5% comision.
Am
gasit o formula interesanta care te ajuta sa vinzi online profitabil cand altii
pierd bani.
Profit
= M×U×N×C×A
Unde:
M = valoarea medie a unei comenzi
U = factorul uman(diminuarea profitului din
cauza retururilor, comenzi false, fraude, etc.
N = numarul de vizitatori unici
intr-o luna
C = rata de conversie(din 100 de
vizitatori cati plaseaza o comanda)
A = adaos comrcial
Daca
punem in practica formula sa zicem ca avem o firma online care s-a deschis
curand:
M =
100 ron, U = 1, N = 10.000, C = 1%, A = 20 %
Profit
= 100×1×10.000×1%×20% = 2.000ron lunar
Prin
urmare am constatat ca daca ai un adaos mic, trebuie sa realizezi volume mari
de vanzari, iar daca ai un adaos mai mare un numar mai scazut de comenzi poate
sa-si aduca aceasi profit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu