joi, 8 decembrie 2011

Surse de venit pentru comert electronic


Venit din vanzarea online a produselor si a serviciilor


Cumparaturile online este cea mai noua forma a comertului cu amanuntul, tot mai multi oameni opteaza sa evite inghesuiala si bataia de cap din centrele comerciale, preferand sa cumpere ceea ce le trebuie prin calculator. Desi progresele de acest gen s-ar putea sa reprezinte o amenintare pentru unii detailisiti traditionali,, altora le ofera incitante ocazii favorabile. Majoritatea detailistilor cu vanzare prin magazine si-au adaugat acum canale de vanzare directa. De fapt volumul vanzarilor cu amanuntul realizate decomerciantii care au si magazine traditionale il depaseste pe cel al detailistilor care isi desfasoara activitatea numai pe internet. Dar oare chiar au de castigat fimele prin vanzare online??? Ce venituri pot sa incasese aceste firme prin adaosul comercial???
In aprilie 2011 Posta Romana a lansat o platforma de comert electronic PostMarket. Pe aceasta platforma sunt comercializate bunuri de larg consum si carti, posta are parteneriat cu firma D-Mail si Editura Nemira. Posta vrea sa devina un jucator impotant pe aceasta piata de aceea practica preturi de furnizar si nu percepe nici un fel de adaos comercialsau taxa de listare la produsele din magazinul virtual. Pe siteul compaiei a mai fost mentionat ca la preturile afisate (pret de furnizor cu TVA) se adauga taxele de livrare prin posta, posta nu urmareste un adaos comercial, ci numai cresterea traficului de colete.
O firma mica online care vinde produse IT&C abia intrat pe piata, treuie sa-si faca fata concurentei, si din aceasta cauza poate practica un adaos 1-2% la vanzarea unui laptop. Insa firmele mai mari, cum sunt si emag, datorit faptului ca deja au vechime pe piata, si clienti il cunosc, poate sa-si permite practicarea unui adaos mai mare.
Am gasit foarte multe articole unde firmele care practica comert electronic isi exprima nemultumirea cauzate de comisioanele precepute de banca in cazul in care clientul plateste cu card. Bancile achita chiar si 7% comision dupa fiecare tranzactie si astfel firmele mai mici care practica adaos mai mic au numai de pierdut. Un alt exemplu reprezinta o agentie de turism care practica adaos comercial de 3-5%, si daca clientul vrea sa plateasca cu card banca percepe 5% comision.
Am gasit o formula interesanta care te ajuta sa vinzi online profitabil cand altii pierd bani.
Profit = M×U×N×C×A
Unde: M = valoarea medie a unei comenzi
U = factorul uman(diminuarea profitului din cauza retururilor, comenzi false, fraude, etc.
            N = numarul de vizitatori unici intr-o luna
            C = rata de conversie(din 100 de vizitatori cati plaseaza o comanda)
            A = adaos comrcial
Daca punem in practica formula sa zicem ca avem o firma online care s-a deschis curand:
M = 100 ron, U = 1, N = 10.000, C = 1%, A = 20 %
Profit = 100×1×10.000×1%×20% = 2.000ron lunar
Prin urmare am constatat ca daca ai un adaos mic, trebuie sa realizezi volume mari de vanzari, iar daca ai un adaos mai mare un numar mai scazut de comenzi poate sa-si aduca aceasi profit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu