joi, 8 decembrie 2011

SMO pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana - Articolul 4. Analiza eforturilor de marketing online pentru promovarea zonei

În acest asrticol vor fi prezentate metodele de promovare a lacului Sfânta Ana. În primul rând am vrut să analizez paginile optimizate pentru motoare de căutare. Apăsând searh în Google- Lacul Sfanta Ana, prima pagină care apare este cel al Wikipediei. După aceasta urmeză o pagină special creată pentru promov area zonelor turistice din România, www.inromania.info, unde este prezentat un scurt articol despre atracțiunea turistică, cu galerie de fotografii. După căutare a treia rezultat este tot o pagină de promovare turistică, www.turism.deweekend.ro, unde apare o scurtă prezentare cu comentarii pe josul paginii. Căutând după acelaș termen, folosind Yahoo, rezultatul a treia este www.comeinromania.com unde apar recomandări de cazare în acest zonă. După căutarea paginilor în legătură cu promovarea Lacului Sfânta Ana, apare programul de Ziua Lacului Sfanta Ana, dar nu pot să afirm că promovările pe web sunt atractive și bine structurate. După căutarea pe limba româna, am vrut să văd care este situația pe piața internaționlă și am căutat după termenul ”Saint Ana Lake”. Pe baza acestui căutări, prima pe listă este un concurs de triatlon ” Saint Ana Lake Exterra Triathlon”, ceea ce are un site bine structurat, și oferă posibilități de distracție în această zonă turistică. Pe prima pagină de căutare cu Googel, este www.tripadvisor.com, care nu a fost vizitat de către mulți, deoarece sunt doar două comentarii pe pagină și un singur Like Facebook. Căutând ”attractions in Transylvania” pe prima pagină de rezultate nu am găsit nimic despre zona lacului Sfânta Ana, ceea ce este un dezavantaj dacă vorbim despre atragerea turiștilor în această zonă.
După căutările prin motoarele de căutare, am vrut să văd, dacă lacul are o pagină de Facebook. Pagina cu cel mai mulți Like, are doar 61 de like-uri, și foarte puține poze. Nu există interactivitate pe pagină, posturi pe wall.
Derivând din faptul că Hotelul cel mai apropriat de acest lake este Grand Hotel Balvanyos, am analizat puțina pagina lor de Facebook, care are 392 like-uri, și o clientelă frumoasă. Între pozele încărcate de hotel se află atracțiunile din zonă cu poze despre lacul Sfanta Ana și Tinovul Mohoș.
Rezultatele cel mai attractive privind zona este după termenul ”volcanic lake Europe”. Având în vedere faptul că este singurul lac de origine vulcanică din Eurpa centrală, majoritatea rezultatelor sunt despre Lacul Sfânta Ana. Dar este puțin probabil, ca cineva să caută exact după acest termen, dacă are intenția de a călătorii.
Din acest mic sondaj efectuat, am constatat că prezența online a zonei este foarte slab și este puțin probabil ca cineva, care nu știe absolute nimic despre România, Transilvania, să viziteze lacul Sfânta Ana.
Deoarece rețelele sociale sunt foarte dezvoltate, așa cum am prezentat și în articolele anterioare, sunt convinsă că construirea unei campanii de marketing social ar fi cea mai bună tehnică de promovare pentru această zonă.
În articolul viitor vor prezenta campania inventată de către mine, care are ca scop principal mediatizarea și promovarea zonei lacului Sfânta Ana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu