miercuri, 7 decembrie 2011

Retail marketing (art. 2)


       
5 Greseli fatale in planul de retail marketing!

          De la bun inceput trebuie spus, mai bine zis repetat, ca baza in orice business este targetarea spre nisa de consumatori caruia te adresezi. Multi spun, putin sunt cei care o fac, care actioneaza in sensul asta. 
        Pentru o astfel de targetare ai nevoie de un plan .. un plan de marketing care sa fie bine fundamenta si conectat cu realtitatea din piata. Rolul planului de marketing e acela de a sintetiza si structura, in cateva pagini, actiunile care trebuiesc urmate, in contexul pietei pe care activezi. De multe ori el devine  doar…“inca un document de indosariat”.
       
Iata mai jos cateva greseli des intalnite in planurile de marketing:

          1. Prima si poate cea mai intalnita greseala: sa nu sti cui te adresezi, ba mai rau sa  targetezi aiurea… Greseala decurge dintr-o alta: aceea de “a intuii”, intuiesti cui ar trebui sa te adresezi, intuiesti unde, cat, cum, etc.
          2. Sa nu-ti cunosti consumatorii. Si iarasi sa intuiesti care ar fie nevoile lor, sa produci, si sa iti dai seama ca nu e nimeni interesat de produsul/ serviciul tau.. well.. nu ai intuit bine. Mai incerci odata … sau mai bine studiezi inainte comportamentul, nevoile potentialilor tai consumatori ca sa te asiguri ca poti sa-i satisfaci.
          3. Stim cui ne adresam, stim care sunt nevoile celor carora ne adresam, avem exact produsele de care oamenii au nevoie si totusi ceva nu functioneaza.... Consumatorii nu stiu de tine. Iata o a 3-a greseala comunicare ineficienta generate de obicei de alegerea proasta a canalelor de comunicare.
         4. Mesajele de comunicare “sarace/aride” Toata lumea stie ca mesajele transmise sunt extreme de importante, ca beneficiile vand si nu caracteristicile …partea cea mai grea e sa scoti in evidenta exact acele beneficii care fac trecerea de la  potentiali clienti la clienti efectivi.
         5. Si in fine a 5-a greseala”neancorarea in realitate” Cifrele din planul de marketing trebuiesc conectate cu veniturile , cheltuielile tale reale si actuale! In caz contrar poti denumi planul tau foarte simplu si sugestiv  “Ce as face cu 1 milion de Euro…”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu